۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبر: 84741663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبر: 84741663
آمریکا آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا با تایید آزمایش موشکی کره شمالی، آن را محکوم کرد و از این کشور خواست به اقدامات بی‌ثبات کننده خود خاتمه دهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا، این مرکز عصر چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از آزمایش موشکی روز چهارشنبه کره شمالی آگاه هستیم و در حال رایزنی نزدیک با کره جنوبی و ژاپن و همچنین سایر متحدان و شرکای منطقه‌ای خود در این زمینه می‌باشیم. 

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا این اقدامات را محکوم می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد که از انجام اقدامات بی‌ثبات کننده بیشتر خودداری کند. 

مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا همچنین گفت که این آزمایش موشکی "تهدیدی فوری برای کارمندان، سرزمین یا متحدان آمریکا" نیست و گفت که به نظارت بر اوضاع ادامه خواهد داد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و ژاپن از پرتاب یک موشک بالستیک توسط کره شمالی به سوی سواحل شرقی این کشور خبر دادند. 

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، حدود یک هفته پس از آن که کره شمالی قول داد نیروهای هسته‌ای خود را «با بیشترین سرعت ممکن» توسعه دهد، ارتش همسایه شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در سواحل شرقی خود شلیک کرده است. 

این پرتاب که چهاردهمین آزمایش مهم تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری به شمار می‌رود، چند روز قبل از روی کار آمدن یون سوک یول رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی در ۲۰ اردیبهشت انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha