۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84741937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار تن گندم بذری در خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید گندم بذری و محلی در دست انجام است و تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ تن از این محصول خریداری شده است.

سیدجلال موسوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری مهلت دارند تا گندم های محلی مانده از سال گذشته را به سیلوی دولتی شهید سردار سلیمانی بجنورد تحویل دهند و این گندم ها به صورت تضمینی با قیمت مصوب ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری می شود. 

وی با بیان اینکه وجوه گندم‌های خریداری شده به ارزش ۴۶۰ میلیارد ریال است افزود: این گندم ها در ۲۴۱ کشاورز استان در قالب ۶۸۱ محموله خریداری شده است و گندم های بذری برای تحویل به سیلو باید مطابق آیین نامه دستور العمل کیفی خرید تضمینی گندم سال جاری و عاری از  هر گونه کپک زدگی، آفات انباری، جوانه زدگی و همچنین عاری از سموم قارچ کش باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره قیمت جدید گندم صنف و صنعت گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم برای صنف و صنعت ۱۲ هزار تومان است. 

موسوی با اشاره به انجام بازرسی و نظارت ها از سیلوها برای خرید گندم در سال جاری گفت: بازرسی ها در حال انجام است و نواقص سیلوها و انبارها شناسایی و باید برای رفع آن اقدام شود.  

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خرید گندم در سال زراعی جاری نیز تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود و به تولیدکنندگان توصیه می‌شود که نسبت به ثبت و به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha