۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84741938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 زیرساخت‌های گردشگری اصفهان نسبت به شهرهای همطراز، کمتر است

اصفهان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت های گردشگری این منطقه نسبت به شهرهای همطراز خودش از نظر هتل، مهمانپذیر و دیگر اماکن، کم است و برای مسافران کفایت لازم را ندارد.

مهدی بقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای رفع این مشکل باید تعداد بیشتری هتل‌ و مهمان پذیر در این شهر ساخته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در ستاد نوروزی از ظرفیت خانه های استیجاری و مدارس استفاده می‌کند ادامه داد: اولویت استفاده از هتل ها و مهمانپذیرها همیشه وجود دارد و با تکمیل ظرفیت این اماکن، از مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و خانه های استیجاری و ورزشگاه‌های در اختیار شهرداری استفاده می کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه کمپ باغ فدک هم بعنوان یک مجموعه روباز همیشه فعال است اظهار داشت: در زمان حاضر و در ایام تعطیلات عید فطر، امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس برای ما وجود نداشت و با ارائه خانه‌های استیجاری موافقت شد اما بدلیل اینکه موضوع خانه مسافر توسط اداره کل میراث فرهنگی دنبال می‌شد، پیشنهاد دادند که خانه های مسافر بیشتر در شهر جلوه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دبیری ستاد سفر استان  اصفهان هم بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد اضافه کرد: استفاده از خانه های استیجاری در همه ایام امکانپذیر نیست و باید این خانه ها از نظر اماکن نیروی انتظامی و ایمنی هم باید مورد توجه قرار گیرد.    

بقایی خاطرنشان کرد: این منازل در ایام نوروز با ظرفیت خاصی از چند ماه قبل تدارک دیده می‌شود اما در سایر ایام و مناسبت‌های سال نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و تنها ظرفیت‌های شهرداری را می‌توانیم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کمپ باغ فدک همیشه در طول سال باز است و این چند روز هم بصورت فعال‌تری در خدمت مسافران بود و شب گذشته بطور تقریبی حدود ۲ هزار دستگاه خودرو و هشت تا ۱۰ هزار مسافر را در این محل اسکان داده شدند.    

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: ظرفیت ورزشگاهها هم در این چند روز بعنوان رزرو قرار دادیم و با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده در صورت تکمیل ظرفیت باغ فدک و یا برودت هوا، از ظرفیت ورزشگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ورزشگاه‌های شهرداری اصفهان هم برای امشب آماده هستند تا در صورت تکمیل ظرفیت باغ فدک، وارد چرخه پذیرش مهمان شوند.

اصفهان باید آمادگی حدود ۱۸۰ هزار نفر شب خواب را در ایام پیک سفرها داشته باشد

بقایی اضافه کرد: اصفهان باید آمادگی حدود ۱۸۰ هزار نفر شب خواب را در ایام پیک سفرها داشته باشد که تعدادی از این مسافران در خانه اقوام و دوستان و آشنایان ساکن می‌شوند و تعدادی کمی حدود ۳۰ هزار نفر از ظرفیت هتل‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای حدود ۱۵ هزار نفر هم می‌توانیم از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم و برای حدود ۵ تا ۶ هزار نفر هم از خوابگاه‌ها استفاده کنیم و حدود ۱۵ هزار نفر از مسافران باید در باغ فدک و ورزشگاهها اسکان پیدا کنند و بطور معمول باید بقیه این مسافران از خانه های استیجاری و خانه های مسافر استفاده کنند.     

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در شهرداری اصفهان برای تعطیلات روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: مهمان هایی که در زمان حاضر وارد اصفهان می‌شوند باید از باغ فدک بعنوان یک مکان روباز و کمپ استفاده کنند و یا هتل‌ها و مهمان پذیرها را از قبل رزرو کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: شهرداری آمار مسافران کمپ‌ها و مکان‌های اقامتی خود را در اختیار دارد و اداره کل میراث فرهنگی باید آمار کلی مسافران را اعلام کند  اما شب گذشته ۲ هزار خودرو و شب پیش از آن  نیز یک هزار و ۷۰۰ خودرو در باغ فدک اسکان پیدا کردند و در مجموع هفت هزار خودرو را در چند شب گذشته در باغ فدک اسکان داده شدند.

بقایی گفت: باغ فدک جزو اماکنی در شهر اصفهان است که باید از نظر زیرساختی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و پیش از این هم گفته ایم اما حدود ۲ سال ممنوعیت سفر مسافران وجود داشت و به همین دلیل در ایام نوروز امسال در مدت حدود یک هفته تا ۱۰ روزه باغ فدک را برای استفاده مسافران و گردشگران احیا کردیم و نیاز است که کمی در این زمینه بیشتر کار کنیم و برای فصل تابستان برنامه خاصی برای بهبود این باغ انجام خواهیم داد.  

وی تصریح کرد: تشخیص اینکه شخصی که از پارک‌های حاشیه ای استفاده می کند مسافر و یا از همشهریان است، ممکن نیست و اجازه نصب چادر در پارک‌های حاشیه ای به هیچ کسی داده نمی‌شود و آمار خوابی از این اماکن نمی توان ارائه کرد و در صورت انتشار عکس و فیلمی از اسکان مسافران در این مکان ها، در حد یک ساعت بوده و پس از تذکر مامور شهرداری باید نسبت به جمع آوری این چادرها اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اجازه چادر زدن و خوابیدن در پارک‌های حاشیه و سطح شهر به مسافران داده نمی شود و همه را به باغ فدک هدایت می کنیم گفت: مسافرانی که نسبت به بسته شدن در نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک‌های اصفهان اعتراض و شکایتی دارند باید به شهرداری اعلام کنند تا به این موضوع رسیدگی شود.  

وی افزود: تعدادی از نمازخانه های پارک‌های شهر اصفهان روباز است و امکان بسته شدن آنها وجود ندارد و حدود پنج نمازخانه پارک‌ها قفل و کلید دارد که همیشه موقع اقامه نماز باز می‌شود.

بقایی با اشاره به درجه بندی سرویس‌های بهداشتی پارک ها ادامه داد: سرویس هایی که در حاشیه رودخانه هستند بطور ۲۴ ساعته فعال هستند و به هیچ وجه نباید بسته شوند و در صورتی‌که پیمانکار در این زمینه قصوری کرده و در این سرویس‌های بهداشتی برای زمان خاصی بسته شده باید به شهرداری گزارش دهند، و بطور حتم با این تخلف برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: سرویس های بهداشتی سطح شهر که در حاشیه رودخانه قرار دارند و پارک هایی که در شب هم استفاده می شوند درجه یک هستند و باید بصورت ۲۴ ساعته فعال باشد و به شهروندان سرویس ارائه کنند و بر اساس قرارداد با پیمانکار تامین و نگهداری سرویس های بهداشتی باید این اماکن همیشه تمیز باشند و موارد شوینده و بهداشتی داشته باشند.

استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد، ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha