۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 84742115
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ گروه جهادی قم در رزمایش جهادگران فاطمی فعالیت دارند

قم - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با اشاره به برپایی رزمایش کشوری جهادگران فاطمی همزمان با هفته بسیج سازندگی گفت: ۳۵۰ گروه جهادی این استان در عرصه‌های مختلف پزشکی، دامپزشکی، آموزشی، آبرسانی، کمک‌های مومنانه و خرید جهیزیه و تبلت در قالب این رزمایش فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ایراندوست روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: رزمایش فوق طی این هفته به صورت همزمان در سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

وی در ادامه با تبیین برخی فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل کمیته امداد امام (ره)احداث ۵۰ واحد مسکونی مددجویی در دستور کار است، از ابتدای سالجاری، عملیات ۱۰ واحد مسکونی را شروع کردیم، اسکلت بعضی از این واحدها که در روستاهای خورآباد، جنداب، بستان، کوه سفید و خلج‌آباد  می‌باشد، تکمیل شده‌است. 

ایراندوست با اشاره به طرح بسیج آبرسانی یادآور شد: به صورت متمرکز یک تفاهمی ۲.۵ ساله بین سپاه و وزارت نیرو بسته شده، و بودجه آن نیز توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به شرکت آب و فاضلاب هر استان نیز تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد دوجانبه بیش از هفت یکهزار روستا در کشور آبرسانی شده، و درروستاهای خیرآباد، قجه‌داغی و فیض‌آباد قم معروف به خط قیام نیز در حال اجراست.

ایراندوست بیان داشت: یک گروه جهادی، مخزن ۷۵۰ مترمکعبی ایستگاه پمپاژ روستای بیدهند و یک گروه دیگر نیز مخزن یکهزار و ۲۰۰ مترمکعبی روستای کرمجگان را احداث می‌کنند و عملیات زیرسازی و خاکبرداری آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای ۸۳۰ متر خط آبرسانی به روستای تیره بخش کهک از سمت روستا به مخزن نیز از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در طرح ترمیم، مرمت و افزایش توسعه منازل ساکنان مناطق محروم خاطرنشان کرد: این طرح را در خانه دو شهید مدافع حرم در منطقه شیخ‌آباد و همچنین شهر جعفریه اجرا کرده‌ایم.

ایراندوست با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی کارهای زودبازده سه روزه، پنج روزه و در نهایت ۱۰ روزه را انجام می‌دهیم گفت: گروه جهادی دندانپزشکی در آسایشگاه معلولان و یکی از مدارس محروم استقرار می‌یابد و تیم دامپزشکی نیز به دو روستای بخش قنوات می‌رود و خدمات دامپزشکی و مشاوره کشاورزی را ارایه خواهد داد.

وی لایروبی ۲ قنات و احداث کانال آبرسانی به روستا با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی را از دیگر اقدام‌های گروه‌های جهادی دانست و بیان کرد: با توجه به حواله‌های صادر شده از طرف شرکت قیر اصفهان، آسفالت معابر چند محله محروم قم نیز با همکاری شهرداری صورت می‌گیرد.

وی راه‌اندازی ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۲ قرارگاه متعلق به استان است که در هفته بسیج سازندگی فعالیت خود را در سطح شهر قم و روستاها آغاز خواهد کرد.

ایراندوست همچنین برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف عرضه دستاوردهای مشاغل خانگی را نیز از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۲۰ در امامزاده ابراهیم (ع) دایر خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه عکس از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان در نگارستان اشراق را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۱۰ جهیزیه که ارزش هر یک ۳۵۰ میلیون ریال می‌باشد، در میان نوعروسان بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی قم در بخشی از سخنان خود به فعالیت‌های گروه‌های جهادی و خیران استان در دیگر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: ۴۳ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سی‌سخت احداث شد که ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آن توسط خیران قم تامین شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha