رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

تبریز-ایرنا- سرپرست سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی به استعداد سه هزار نفر در این استان از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت خبر داد .

سرهنگ جواد ملک لو روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام رهبری در ۱۷ اردیبهشت ماه سال  ۱۳۷۹، اعلام کرد: در این رزمایش که در محل میدان صبحگاه سپاه عاشورا و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آغاز می شود، گروه های جهادی تخصصی به دورترین نقاط استان و به ویژه مناطق محروم اعزام می شوند.

وی مدت اجرای این رزمایش را ۱۰ روز اعلام و اضافه کرد: در این رزمایش خدمات رایگان پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی استان، بسیج حقوقدانان، کارمندی و کارگری ارایه خواهد شد.

وی ، حضور در مناطق زلزله زده استان و سایر استان های کشور، ساخت خانه های محروم، کمک به سیل زدگان شمال کشور، مساعدت به طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح های مختلف بهداشتی و نظام سلامت و نیز مبارزه با ویروس کرونا، ساخت پل و راه  روستایی و نیز برگزاری دوره های مختلف آموزشی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی را  از جمله فعالیت های گروه های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برشمرد.

ملک لو اظهار داشت: کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح های بهداشتی و درمانی، ترویج اقتصاد روستایی، ارایه تسهیلات برای کارآفرینان روستایی، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کمک به رونق دامداری و دامپروری، حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای زودبازده و کوچک کشاورزی، زراعی و گلخانه ای از اقدامات بسیج سازندگی با هدف توسعه و آبادانی روستاها می باشد.

وی کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و محروم را مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: چابکی، تخصص و تعهد از جمله ویژگی های بارز این گروه هاست که در بسیاری از حوزه ها کمک حال دولت و دستگاه های اجرایی بوده و در این مسیر آماده هرگونه تعامل و همکاری هستند.

ملک لو با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی، تحقق رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی را از جمله این اهداف برشمرد.

وی کوتاه مدت و زودبازده بودن، فراگیری، گستردگی، عدم پیچیدگی تخصصی، عمومی بودن و عام المنفعه بودن را از ویژگی اصلی طرح های اجرایی توسط بسیج سازندگی بیان و اضافه کرد: طرح هایی که بر همین مبنا توسط بسیج سازندگی اجرا می شود آثار اجتماعی بسیار موثر و قابل توجهی در مناطق محروم دارد که تحقق مشارکت عملی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در عمران و آبادانی از جمله آنها است.

ملک لو تقویت روحیه اعتماد به نفس در بین جوانان، ایجاد روحیه جهادی، ایجاد محیط سالم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان، توجه به جنبه های آموزشی و ارایه آموزش های تخصصی را از دیگر آثار اجتماعی طرح های بسیج سازندگی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد سه هزار و ۹۵۴ گروه جهادی در این استان فعالند، افزود: این تعداد از گروه های جهادی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی در تمام طول سال فعالیت های عمرانی، خدماتی، آبادانی، فرهنگی و بهداشتی خود را تعطیل نکرده و همواره در شرایط مختلف آب و هوایی فعال هستند.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد پنج ساله بسیح سازندگی آذربایجان شرقی، گفت: در این مدت یکهزار و ۴۶ باب خانه محروم، ۳۶ پروژه آبرسانی آشامیدنی و کشاورزی، ۴۰ باب مرکز سلامت و خانه بهداشت، ۴۹ مورد ساخت و بازسازی مساجد روستایی، ۱۵۰ مورد ساماندهی مزار شهدا، ساخت و ساماندهی تعداد ۲۵ غسالخانه توسط این مجموعه به انجام رسیده است.

سرپرست بسیج سازندگی آذربایجان شرقی هزینه های صرف شده برای اجرای پروژه های فوق را ۱۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha