۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84742340
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار درمیان: مصوبات شوراها در چارچوب قانون باشد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۹
کد خبر: 84742340
فرماندار درمیان: مصوبات شوراها در چارچوب قانون باشد

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چارچوب قانون باشد تا از مشکلات احتمالی و برخی مسائل جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی فرجامی‌فرد روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان درمیان اظهار داشت: اگر شوراها نقش خود را به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان به خوبی ایفا کنند، روستاها و شهرهای ما دچار تحول خواهند شد و همچنین تسریع در اجرای برنامه‌های دولت را به دنبال خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه نقش مثبت شوراها باعث موفقیت مدیریت شهری و روستایی می‌شود، اضافه کرد: اگر شوراها نقش خود را به خوبی ایفا کنند قطعا قدم مثبتی در توسعه عمران روستایی و شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برداشته خواهد شد.

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه شوراها اقدامات مسوولان را نقد کنند، اما از تخریب جلوگیری کنند، اضافه کرد: باید مسوولان ما حتما به صورت میدانی فعالیت داشته باشند و در این دولت مردمی و انقلابی پشت میزنشینی تعطیل شده است.

فرجامی‌فرد، شفافیت اقتصادی برای تنویر افکار عمومی، حراست از اموال دولتی، عدالت در توزیع امکانات، در دسترس بودن، توسعه فضای شهری و روستایی، پاکدستی و مردمی بودن را وظایف شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها به خصوص شوراهای روستایی استفاده به جا و قانونی از مهر شورا داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها جای سیاسی کاری و محلی برای منافع شخصی نیست، اضافه کرد: شوراها حتما مصوبات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند چرا که از طریق وزارت کشور پیگیری و رصد می‌شود.

فرجامی‌فرد ادامه داد: شوراهای روستاها از هرگونه واگذاری و فروش زمین خودداری کنند چرا که متصدی واگذاری زمین در روستاها بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به اینکه معین مدیریت بحران در حوادث روستایی دهیار و در حوادث شهری شهردار است، اضافه کرد: باید دهیاران و شهرداران قبل از حضور ماموران امدادی حوادث را به خوبی مدیریت کنند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه کم‌آبی، کیفیت نامناسب راه‌های روستایی را مهمترین مشکل شهرستان است، اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی آبرسانی پایدار می‌شود و در سال جاری در این خصوص بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اختصاص یافته است.

فرجامی‌فرد گفت: پیگیری اختصاص اعتبار برای دوبانده سازی جاده بیرجند - اسدیه توسط مجموعه استانداری به جد در حال انجام است، این جاده باید از محل اعتبارات ملی اجرای شود و اعتبارات شهرستانی محدود است.

وی افزود: احداث راه‌های روستایی براساس اولویت در شهرستان دنبال خواهد شد، برخی مسائل مطرح شده در این جلسه را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha