۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84742484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین: غرب مانع از پایان سریع عملیات نظامی روسیه در اوکراین است

تهران- ایرنا- کرملین غرب را متهم کرده است که با ارسال تسلیحات و اطلاعات به اوکراین از پایان سریع کارزار نظامی روسیه در اوکراین جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: غرب نمی تواند مانع دستیابی به اهداف عملیات نظامی روسیه شود.

پسکوف در ادامه افزود: آمریکا، انگلیس و ناتو به طور کلی اطلاعات را به طور دائم به نیروهای مسلح اوکراین تحویل می دهند.

به گفته سخنگوی کرملین، اقداماتی از جمله ارسال تسلیحاتی که این کشورها به اوکراین می فرستند، همه به تکمیل سریع عملیات کمک نمی کنند.

به دنبال کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین برای مقابله با حملات روسیه، "خاویر مورو" کارشناس تسلیحاتی اندیشکده فرانسوی استراتپل هشدار داد انتقال سلاح ها به اوکراین می تواند خطر درگیر شدن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنگ اوکراین را به دنبال داشته باشد.

مورو تحلیلگر مسائل ژئوپلتیک افزود: واضح است که وقتی غرب اوکراین را با سلاح‌های تهاجمی پیشرفته مسلح می‌کند و نیروهای اوکراینی را در انگلیس، فرانسه، آلمان یا لهستان آموزش می‌دهد، به طور خطرناکی به دخالت مستقیم نیروهای ناتو در درگیری نزدیک می‌شویم.

اواخر ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرد که راه را برای انتقال سلاح های بیشتری به منطقه در بحبوحه حمله نظامی روسیه هموار می کرد. سنای آمریکا به اتفاق آرا این طرح را ماه گذشته تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha