۸۸ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۸۸ بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶۴ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

او اضافه کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز هفدهم اردیبهشت ماه در خراسان رضوی یک تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. 

وی ادامه داد:هم اکنون روزانه حدود ۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که از این تعداد روزانه حدود  ۷۲ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در حال حاضر حدود ۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد حدود ۱۹۰ بیمار در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

پهلوان افزود: همچنین روزانه حدود ۲۷۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز روزانه حدود  ۱۲۵ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۳۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۱۵۷ تن رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۶۴ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۸۰ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۸۱ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۲۵ دُز رسیده است.

از لحاظ رنگ بندی کرونایی هم اکنون ۳۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha