۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84743602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱ میلیارد تومان برای توسعه شهرستان درمیان هزینه شد

بیرجند - ایرنا - مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی گفت: بنیاد مستضعفان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال گذشته ۶۱ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان در زمینه عمرانی و زیرساخت، فرهنگی و سلامت در شهرستان مرزی درمیان هزینه کرده است.

حجت‌الاسلام سعید پورمهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۹ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان در زمینه فرهنگی، ۴۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان در بخش عمرانی و زیرساخت، ۶ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان در حوزه سلامت هزینه شده است.

وی عنوان کرد: همچنین این نهاد از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال گذشته، ۳۱ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان درمیان پرداخت کرده است.

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی گفت: این نهاد در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و سلامت در شهرستان درمیان در حال فعالیت و محرومیت‌زدایی است و نگاه ما در این منطقه تک بعدی نیست بلکه با نگاه همه‌جانبه در حال فعالیت هستیم.

وی پرداخت ۱۸۴ سری جهیزیه، تجهیز ۱۵۰ مسجد، تجهیز ۵۴ مدرسه، اهدای بسته‌های معیشتی و کارت هدیه به ارزش چهار میلیارد تومان، حمایت از برنامه‌های فرهنگی از جمله دوره توانمندسازی ائمه جماعت روستاها، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره قرآنی، جشن تکلیف، برنامه‌های مناسبتی، برنامه‌های آموزشی زنگ علوی، گروه‌های سرود، جلسات قرآنی و بخش فیلم‌های جشنواره عمار به ارزش یک میلیارد تومان را از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در شهرستان درمیان ذکر کرد.

پورمهدوی گفت: خرید دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) درمیان، مساعدت در تکمیل پانسیون پزشکان، خرید یک دستگاه آمبولانس، طرح گل‌های صالح در پنج مرحله به تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ بسته، طرح سلامت یار علوی، طرح یاوران سلامت و برگزاری اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی از جمله اقدامات بنیاد علوی در عرصه سلامت است که با مجموع اعتبار ۶ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: طرح مقابله با آفت زنگ زرشک، مرتع‌کاری و ایجاد هلالی آبگیر، افزایش سطح زیرکشت زرشک، اصلاح مدیریت تولید در رسته دام سنگین و اجرای طرح سیمرغ با اهدای چهار هزار مرغ بومی از مهمترین اقدامات در عرصه اقتصادی است که با مجموع اعتبار ۷۴۸ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی اظهار داشت: این نهاد ۴۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان در زمینه اجرای طرح‌های زیرساختی و عمرانی شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان هزینه کرده است.

وی گفت: مشارکت در بازسازی قنوات، اصلاح و احداث ۶۰ استخر ذخیره آب، احداث سه باب خانه عالم، آسفالت معابر شهری به متراژ ۵۰ هزار و ۶۴۰ متر مربع، احداث ۱۹ زمین چمن مصنوعی، ساخت چندین مدرسه، اجرای طرح هادی ۶۶ روستا، بازسازی شبکه‌های آب فرسوده، احداث بند خاکی و مشارکت در اجرای طرح مسکن محرومان و مددجویان از مهمترین برنامه‌های این نهاد در زمینه زیرساخت و عمرانی است.

پورمهدوی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در زمینه ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه این شهرستان مرزی و محروم با اکثر دستگاه‌های اجرایی مشارکت دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌هایی که سال ۱۳۹۸ امضا شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، بسیج سازندگی در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین محرومیت‌زدایی و توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha