علی درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی از وزارتخانه اولیا مدارس ابتدایی باید ارزشیابی سال تحصیلی دانش آموزان را بر اساس توصیفی انجام و در کارنامه اعمال کنند.
وی با ذکر اینکه بر اساس قانون مدارس ابتدایی نباید برای پایه اول تا پنجم برنامه امتحانی ارایه دهند، ادامه داد: با توجه به ارزشیابی توصیفی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی مدارس این مقطع تحصیلی نه بصورت برگزاری آزمون بلکه بصورت ارزشیابی طول سال تحصیلی باید انجام شود.
به گفته وی، ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی بصورت تکوینی در طول سال تحصیلی و بر اساس اهداف برنامه درسی و نتایج کیفی تحصیلی محاسبه می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: اگرچه معلمان می توانند در طول سال تحصیلی آزمون هایی برای دانش آموزان ابتدایی برگزار کنند، ولی ارزشیابی این امتحان ها بصورت کلی در کارنامه دانش آموزان با استفاده از شیوه توصیفی درج می شود.
درویشی تاکید کرد: فعالیت های تمامی دانش آموزان ابتدایی در پوشه های کار آنها ثبت و در پایان سال تحصیلی نتیجه آنها به دانش آموزان اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آموزش و پرورش تمامی آزمون های پایانی نوبت اول مدارس دوره اول و دوم متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش در استان به صورت حضوری برگزار می شوند.
۱۰۰ هزار دانش آموز در ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
نظر شما