برنامه فرهنگی چله مهدویت گامی مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: اجرای برنامه فرهنگی عهدواره چله مهدویت، گام مهمی در راستای تحقق توسعه برنامه های فرهنگی و هنری بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز شنبه در آئین اختتامیه بخش "خوانش متن، شعر و نثر"  نخستین عهدواره چله مهدویت که در سالن همایش‌های ولایت قرچک برگزار شد اظهار داشت: برنامه فرهنگی چله مهدویت گامی مهم در راستای توسعه برنامه های فرهنگی و هنری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: انتظار فرج نوعی آمادگی برای حرکت پایدار خودسازی و زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، منتظران حضرت مهدی(عج) وظایف بسیاری بر عهده دارند که مهمترین آن‌ مسئول بودن نسبت به کل جامعه و تلاش برای حرکت در مسیر  انتظار و ایجاد آمادگی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

فرماندار شهرستان قرچک تأکید کرد: اعتقاد به موعود و منجی، صرفاً یک فرهنگ ایده آلی و انتزاعی نیست، بلکه در عمل نیز این مهم باید اتفاق افتد که اجرای برنامه های فرهنگی و هنری یکی از مصادیق و اقداماتی است که به تحقق این مهم که از اصول ناب تشیع محسوب می‌شود، کمک می‌کند.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری باید در بطن جامعه و با حضور مردم اجرا شود تا اثرگذاری مناسبی داشته و جامعه را به صورت خودجوش در اجرای برنامه‌های ناب پای کار آورد.

وی گفت:قرچک از پتانسل و ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ برخوردار است و حضور جوانان مستعد می‎تواند این شهرستان را به قطب فرهنگ و هنر استان تهران تبدیل نماید که برای تحقق این امر لازم است تا دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و سایر ارگان‌ این استعدادها را کشف کرده و با برگزاری جشنواره‌های تخصصی، زمینه شکوفا شدن آن را فراهم کنند.

برنامه فرهنگی چله مهدویت گامی مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است


فرهنگ انتظار جامعه را از پلیدی پاک می‌کند
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: فرهنگ انتظار جامعه را از پلیدی پاک می‌کند، جامعه منتظر تلاش می‌کند تا با رفع زشتی‌ها موانع ظهور را رفع کند.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: برای آن که بتوانیم خود را در زمره افراد منتظر ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دهیم، به غیر از سخن، باید ضمن شناختن وظیفه خود نسبت به این مهم، آن را در عمل نیز ثابت نمائیم که مهمترین آن، شناخت امام زمان است.

وی تصریح کرد:حلال مشکلات و درمان مصیبت‌های عالم امروز و خارج شدن از جاهلیت مدرن در عصر مترقی و نهادینه شدن تمدن اسلامی و حاکمیت الله در جهان تنها با زعامت حجت خدا مهدی موعد (عج) میسر می‌شود.

نخستین عهدواره چله مهدویت در بخش "خوانش متن، شعر و نثر" با معرفی نفرات برتر و شایسته تقدیر و اهدای  هدایی به آنان برگزار شد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha