۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1394
کد خبر: 84744268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۵ گروه جهادی در میانه فعالند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبر: 84744268
۲۸۵ گروه جهادی در میانه فعالند

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میانه با اشاره به فعالیت ۲۸۵ گروه جهادی در این شهرستان و رتبه دوم استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز در این زمینه گفت: حاصل فعالیت گروه های جهادی محرومیت زدایی در نقاط محروم و کمک به دولت مردمی است.

فرید قشلاقی روز شنبه در گردهمایی بسیجیان شهرستان به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت ادغام بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی اضافه کرد: رهبر انقلاب با این ابتکار قدمی بزرگ در راستای کار جهادی برداشتند تا از هر گونه خلاء در بحث امور جهادی جلوگیری کنند.

وی با گرامیداشت این روز بزرگ اظهار کرد: فردی که در عرصه جهاد و خدمت رسانی ورود می کند به یقین عاشق است که اگر عشق نباشد سنگینی کار جهادی برای فرد قابل تحمل نخواهد بود.

قشلاقی ایمان را محور حرکت مسئولین بویژه حرکت جهادگران خواند و گفت: اگر عشق به جهادگران قدرت حرکت می دهد ایمان به حرکت آنها جهت می دهد و باید تصریح کرد؛ قدرت جهادی همراه با عشق منجر به خدمت رسانی خالصانه و صادقانه به مردم می شود.

معاون سیاسی؛ اجتماعی فرمانداری میانه حرکت بدون بصیرت را بی معنی خواند و افزود: نیروهای جهادگر بسیجی تنها با عملکرد خود مردم را به اسلام دعوت می کنند تا آنها در پناه اسلام خود را در امنیت کامل ببینند.

وی با بیان اینکه تامین هر چه‌ بیشتر رفاه؛ آسایش و امنیت برای مردم سبب تحکیم پایگاه اجتماعی؛ سیاسی نظام اسلامی می شود، اضافه کرد: شانی بالاتر از خدمت رسانی به مردم برای مسئول نظام اسلامی نبوده و امروز می‌خواهیم جایگاه مردم را در نظام تحکیم کنیم که این امر نیازمند کار جهادی و میدانی است.

جهادگران بسیج خودجوش و خدامحور وارد صحنه می شوند

حسین محمدی فرمانده سپاه ناحیه میانه در رزمایش گروه های جهادی بسیج سازندگی با عنوان جهادگران فاطمی، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی و تقدیر از جهادگران بسیج، آنان را الگوی خدا محوری و اخلاص توصیف کرد و اظهار کرد: گروه های جهادی بسیج بدون هیچ چشم داشتی در جهت کسب رضای الهی حتی در دور افتاده ترین مناطق در تمامی صحنه های مورد نیاز جامعه وارد شده و با اجرای پروژه ها در حداقل زمان و حداکثر کارآیی با کمترین هزینه کرد، افتخار آفرینی می کنند و برای این منظور؛ منتظر هیچ بخشنامه و ابلاغی نشده و قبل از حضور مسئولین، برای خدمات رسانی به مردم در صحنه ها آماده می شوند.

 وی جهادگران بسیج سازندگی را خادم ترین گروه های جهادی خط مقدم خدمتگذاری به مردم معرفی کرد و گفت: در سطح استان پس از تبریز، گروه های جهادی بسیج میانه بالاترین آمار و عملکرد را داشته و با سازمان یافتن در ۲۸۵ گروه جهادی در اقشار و اصناف مختلف، خدمات متنوعی را به مردم محروم جامعه ارائه کرده و می کنند.

 محمدی با تشریح بخش هایی از کارکردهای بسیج سازندگی طی ۵ سال گذشته، اعطای بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، تهیه ۲۸۷ سری جهیزیه، اجرای ۲۸ پروژه محرومیت زدایی آبرسانی، ساخت۵۰ خانه مددجو، برپایی صدها میز خدمت، ده ها نمایشگاه صنایع دستی، و ده ها رزمایش ویزیت رایگان پزشکی را از مهمترین خدمات گروه های جهادی بسیج برشمرد.

 وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تهیه و توزیع بیش از ۸۰ هزار بسته معیشتی، بیش از ۱۰۰هزار پرس غذای گرم، ذبح و توزیع بیش از ۲۰۰ راس قربانی، تهیه و توزیع ۱۲ هزار بسته لوازم کمک آموزشی و صدها جفت کفش، پوشاک و ... از دیگر خدمات این جهادگران است.

فرمانده سپاه میانه اضافه کرد: علاوه بر اینها جهادگران بسیج در احداث و مرمت مساجد فعالیت داشته و بیش از ۶۰ صندوق قرض الحسنه راه اندازی کرده و ده ها زندانی غیرعمد را توانسته اند از محل مشارکت خیرین بسیج آزاد سازی کنند.

محمدی اجرای صدها اردوی جهادی و آموزش هزاران بسیجی در قالب دوره های آموزشی فنی و مهارتی را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی این فعالیت ها از سر اخلاص و فقط در جهت جلب رضای خدا انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha