مشارکت‌های مردمی در تقویت شاخص‌های سلامت کشور نقش موثری دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت‌ها و مردم بوده و مشارکت و همراهی آنان در اجرای برنامه‌ها به عنوان یکی از بازوهای اصلی در ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی در سلامت جوامع موثر است.

دکتر «مسعود قلعه سفیدی» روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته سلامت در گفت و گو با ایرنا به تبیین نقش مسوولان و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت پرداخت و افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت بهداشت و درمان پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت در تمامی شئون و تلاش در جهت بهره مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مولفه های سلامت است.      

وی اضافه کرد: به طور قطع لازمه دستیابی به این مهم برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مناسب در استفاده از ظرفیت و توان بالقوه تشکل‌های مردمی است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تجربیات جهانی نشان می دهد که دولت ها بدون کمک و همراهی بخش خصوصی و نهادهای مدنی نمی توانند به توسعه پایدار و برقراری عدالت در سلامت دست یابند.

دکتر قلعه سفیدی افزود: رشد و تقویت شاخص های سلامت در کشور مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات سلامت در اقصی نقاط کشور است و دستیابی به این هدف جزء با اتکا به نقش تاثیرگذار مشارکت‌های مردمی فراهم نخواهد شد.

وی گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای برنامه ریزی در راستای جلب مشارکت و همراهی سمن ها و استفاده از توان و ظرفیت آنها در رسیدن به عدالت در سلامت است.

شعار امسال هفته سلامت (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه) «سلامت ما، سلامت سیاره ما» انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha