۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1210
کد خبر: 84745102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی و مرمت ۶۰۰ قنات در مناطق محروم روستایی

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به تفاهم‌نامه میان این بنیاد و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۶۰۰ رشته قنات در مناطق محروم و روستایی کشور بهسازی و مرمت می‌شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد برکت، محمد ترکمانه اظهار داشت: این ۶۰۰ رشته قنات در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مرکزی، همدان و یزد واقع شده‌اند.

وی درباره سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای اجرای این تفاهم‌نامه، گفت: حجم کل اعتبار درنظرگرفته شده برای احیای ۶۰۰ رشته قنات مدنظر در تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که سهم بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت های مردمی به ترتیب ۵۰۰، یک‌هزار و ۵۰۰ و ۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، برای بهسازی و مرمت این ۴۷ رشته قنات ۳۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است و فرآیند بهسازی و مرمت این ۶۰۰ رشته قنات تا پایان سال ۱۴۰۱ به طور کامل به پایان خواهد رسید.

ترکمانه با اشاره به اقدامات پیشین بنیاد برکت در حوزه بهسازی و مرمت قنوات در کشور خاطرنشان کرد: بنیاد پیش از این نیز در قالب ۱۴ پروژه اقدام به بهسازی و مرمت ۴۷ رشته قنات در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: با توجه به بحران کمبود آب در کشور و به‌ خصوص مناطق مرکزی و کویری، بنیاد بر احیا، بهسازی و مرمت قنوات در این مناطق متمرکز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha