۷۰۰ میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام ورزش دانش آموزی کشور اختصاص یافت

کرج - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی  ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزش دانش آموزی کشور اختصاص یافت.

« صادق ستاری فرد» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های نیمه تمام ورزشی استان البرز به خبرنگار ایرنا  گفت : اکنون ۵۲۷ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که  از مجموع این پروژه ها

  ۳۰۰ مورد آنها  استخر شنا هستند.

وی بیان داشت: سازمان نوسازی  مدارس متولی تکمیل این پروژه هاست که با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در تکمیل پروژه های نیمه تمام همکاری دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تکمیل پروژه های ورزشی شادابی و سلامت را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد،خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی نقش موثری در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده هایشان دارد.

ستاری فرد در ادامه به پیشقدم بودن آموزش و پرورش در طرح آزادسازی اماکن ورزشی پرداخت و یادآورشد: این طرح تاکنون در ۲۱ استان اجرا شده و تا پایان سال در کشور عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه، مبتنی بر سیاست مردمی دولت سیزدهم و  بر اساس «مردمی سازی» و «مردم محوری» دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: درگام اول از مجموع پنج هزار اماکن ورزشی در کشور، تعداد هزار واحد از این اماکن به صورت رایگان، در اختیار خانواده‌ها و فرزندانشان قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در قالب این طرح اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌ها است و در تابستان نیز در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان  و شادابی آنان در محله های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی نیز ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی پیش بینی شده است که تا پایان سال حداقل یک هزار فضای دیگر نیز به آن افزوده می شود.

ستاری فرد یادآورشد: مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود؛ بنابراین برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت بدنی به صورت رایگان براساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت ۱۵ هزار کانون ورزشی باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha