۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 84745403
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون شهرداری قم: ۸۰ درصد سرویس مدارس خارج از آیین‌نامه است

قم - ایرنا - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت سرویس مدارس گفت: در خصوص سرویس مدارس قم حدود ۸۰ درصد خارج از آیین‌نامه عمل می‌کنیم.۰

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که با موضوع نرخ‌گذاری سرویس مدارس برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید یک بار آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان را مرور کنیم اظهار داشت: وضعیت سرویس‌های مدارس در حال حاضر مطلوب نبوده و در شان شهروندان قمی نیست و برای سال تحصیلی آینده باید رانندگان و شرکت‌هایی که سرویس مدارس را انجام می‌دهند، طبقه‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث سرویس مدارس قم تقریبا ۸۰ درصد خارج از آیین‌نامه عمل می‌شود گفت: یکی از بندهای آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان که مصوبه شورای وزیران است، مبتلا نبودن راننده به بیماری مسری و صرع است که آیا وضعیت سلامت رانندگان در روند موجود بررسی می‌شود و اگر می‌شود مرجع آن کجاست؟

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب رانندگان برای سرویس مدارس نیازمند بازنگری در تمام فرآیند آن است خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری شورای شهر و آموزش و پرورش ظرف دو ماه آینده بتوانیم چرخه ثبت‌نام دانش آموزان برای سرویس را مبتنی بر آیین‌نامه عملیاتی کنیم، تا در طول سال ازنظر حمل‌ونقل دغدغه‌ای برای اولیا و مرییان دانش آموزان ایجاد نشود.

هفت هزار سرویس مدرسه، در نقل و انتقال بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز استان فعالیت می‌کنند.

نرخ سرویس مدارس متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تصویب شود 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز با تاکید بر اینکه نرخ سرویس دانش‌آموزان باید طوری تصویب شود که در شرایط اقتصادی امروز کمترین فشار به مردم وارد شود گفت: از سوی دیگر ارایه دهنده خدمات نیز باید متناسب با وضعیت روز و هزینه‌های بالای زندگی و تاکسی، دریافتی داشته باشد که نرخ نیز بر اساس این مولفه‌ها تدوین می‌شود.

 محمدحسین دهناد با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش آموزان مصوب ۱۳۷۸ با جزئیات بحث سرویس‌دهی به دانش آموزان تشریح شده است خاطرنشان کرد: کار گروهی از شهرداری، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش برای اجرایی کردن این آیین‌نامه تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه از وظایفی که در شورای شهر مطرح بوده تصویب نرخ‌گذاری موضوع‌های مرتبط با مدیریت شهری است اضافه کرد: درباره این موضوع در سال گذشته پیشنهادی از کارگروه ماده ۱۸ آمده و آن را تصویب کرده‌ایم.

دهناد تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی را نیز برای سرویس‌دهی به مدارس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نرخ‌های موجود و هزینه‌های بالای خودرو، بی‌رغبتی از سوی رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان وجود دارد چراکه وضعیت موجود به‌ هیچ‌ عنوان برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و باید در تصویب نرخ این مورد نیز لحاظ شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha