۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبر: 84745437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد درآمد کشور از استان بوشهر تامین می‌شود

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:  بیش از ۶۰ درصد درآمد و اعتبار کشور از این استان تامین می‌شود، بنابراین باید اولویت اشتغال در شرکت‌های مستقر در جنوب استان با نیروهای بومی باشد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از محمد تقی ایرانی در نشست هم اندیشی با جمعی از جوانان و نوجوانان، اظهارکرد:  به برکت انقلاب اسلامی امروز ۲۰ شرکت پتروشیمی در استان بوشهر فعال است که باید در اشتغال نیروهای جامعه میزبان نقش آفرین باشد.

وی افزود: مردم در جنوب استان بوشهر در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور، با مشکلات زیادی از جمله آلودگی آب و هوا روبرو هستند و  اگر در این شرایط هیچ گونه فایده‌ و عایدی نصیب آنها نشود،  در حق آنها ظلم شده است.

ایرانی گفت: مسئولان بوشهری باید در مقابل این نوع ظلم به مردم جنوب استان ایستادگی کنند و اجازه ندهند حقوق نیروهای بومی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه دستکم ۵۰ درصد از نیروی انسانی صنایع بزرگ جنوب استان باید از میان جوانان بومی تامین شود، تاکید کرد: در این میان باید سهمی نیز به بانوان تعلق گیرد و از توانمندی آنان استفاده شود.

وی افزود: صنعت نفت و پتروشیمی، بندر شیرینو را به یک قطب جمعیتی تبدیل کرده و تبدیل آن از روستا به شهر  و ساخت مدارس در آن به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده است.

ایرانی اضافه کرد: محروم بودن روستای درازی از توابع شهرستان دشتی از مدرسه ابتدایی  با سابقه  علم و دانش و تاریخ دیرینه زیبنده مردم این روستا نیست و این مشکل باید حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در ورزش به ویژه فوتبال، اذعان کرد: تیم‌های ورزشی استان در وضعیت خوبی قرار ندارند و جوانان ورزشکار ما در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

ایرانی ادامه داد: ۲ تیم ریشه دار شاهین و ایرانجوان بوشهر با سابقه طولانی، امروز به خاطر سوء مدیریت در حوزه ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر بهترین فوتبالیست‌ها را به سطح ملی و بین المللی ارائه داده است، گفت:  با این سرمایه عظیمی که در استان وجود دارد وضعیت کنونی زیبنده تیم‌های شاهین و ایرانجوان نیست.

ایرانی بیان کرد: دولت و استانداری نمی‌توانند اداره تیم‌ها را برعهده بگیرند اما از آنها حمایت می‌کنند اما صنایع پتروشیمی باید این تیم‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر سپردن میدان به جوانان، بیان کرد: بهتر است مدیریت به جوانان سپرده شود تا منشا تحولات مثبت در جامعه باشند و آینده کشور را رقم بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha