معاون استاندار: شرکت های دانش بنیان کرمانشاه به ۲ برابر افزایش می یابد

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از هدف گذاری برای افزایش ۲ برابری شرکت های دانش بنیان استان در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باباخانی» عصر یکشنبه در بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در برج فناوری کرمانشاه، به نامگذاری امسال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" اشاره و بر تحقق عملی این شعار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شعار ارزشمند امسال نباید در حد یک بنر، نوشته و... باقی بماند، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا بتوانیم به صورت واقعی و عملی زمینه تحقق این شعار را در استان فراهم کنیم.

باباخانی همچنین به تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: این ستاد در همین راستا تشکیل شده و جلساتی نیز تاکنون داشته ایم تا بتوانیم ضمن افزایش شرکت های دانش بنیان، مشکلات پیش روی آنها را مرتفع کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با تقدیر از عملکرد پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان، گفت: امروز بازدیدی از این مجموعه داشتیم تا از نزدیک با شرکت ها و واحدها گفت و گو کرده و در جریان مشکلات و دغدغه های آنها قرار گیریم.

معاون استاندار: شرکت های دانش بنیان کرمانشاه به ۲ برابر افزایش می یابد

وی با بیان اینکه بسیاری واحدهای فناور پارک قابلیت دانش بنیان شدن را دارند، گفت: با وجود این واحدها به نظر می رسد بتوانیم تا پایان سال افزایش چشمگیری در تعداد شرکت های دانش بنیان استان داشته باشیم.

باباخانی افزود: برای امسال افزایش دو برابری این شرکت ها در استان هدفگذاری شده است، البته قطعا در کنار این  افزایش کمی، کیفیت کار آنها هم لحاظ خواهد شد تا بتوانیم بخش دوم شعار امسال که همان "اشتغالزایی" است را نیز محقق کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: تکالیف در زمینه افزایش دو برابری شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده و بسیار خوشبین به تحقق این هدفگذاری در سال جاری هستیم.

باباخانی در ادامه بازاریابی و تامین مالی را دو مشکل عمده واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در بحث رفع مشکل بازاریابی این واحدها نیاز است بخش های دولتی و نیز تشکل‌های خصوصی ورود کنند.

وی ادامه داد: در بحث تامین مالی هم عمده این واحدها در بحث تامین وثیقه دچار مشکل هستند که در همین راستا پیشنهاد داده ایم تا اعتبارسنجی برای ایده این واحدها صورت گرفته و به عنوان وثیقه لحاظ شده و دیگر نیازی به گرفتن وثیقه ملکی نباشد.

معاون استاندار: شرکت های دانش بنیان کرمانشاه به ۲ برابر افزایش می یابد

وی تصریح کرد: به هرحال امسال به طور جد پیگیر رفع این دو مشکل هستیم تا بتوانیم با افزایش فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را هم در استان فراهم کنیم.

بیش از ۲۷۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می کنند که سال گذشته موفق به صادراتی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha