به گزارش ایرنا ، محمود مشکی روز دوشنبه در آئین تجلیل از مقام معلم در خلخال اظهار کرد: بیش از دو سال خانهنشینی ناشی از شیوع کرونا دانشآموزان استان اردبیل را با عوارض مختلفی از جمله کمتحرکی ، عدالت به یادگیری و ادامه تحصیل در فضای مجازی و دوری از محیط نشاطآور مدرسه مواجه کرده که این عوارض باید با کارهای روانشناختی و افزایش سطح تحرک و نشاط در بین جامعه دانشآموزی بزودی از بین برود.
وی افزود: از آنجایی که تاثیرات درازمدت و طولانی شیوع بیماریهای همهگیر از جمله بیماری کووید ۱۹ بر روی سلامت ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است ، لازم است که با برگزاری جلسات و دورههای روانشناختی برای دانشآموزان ، اولیا و فرهنگیان برای جبران عوارض ناشی کرونا در مدارس استان همه با هم تلاش کنیم.
مشکی با تبریک هفته معلم و همچنین بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری بیان کرد: جایگاه و ارزش والای معلمان باید در جامعه باید به خوبی حفظ شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای نظام رتبهبندی معلمان که طبق مصوبه مجلس و هیات دولت به زودی اجرایی خواهد شد، گفت: مهمتر از کار رتبهبندی معلمان که بیشتر جنبه مالی دارد ،حفظ جایگاه ، شان و منزلت معلمان در جامعه بسیار مهمتر از مسائل مادی است که باید به آن اهمیت داده شود.
او بر لزوم اجرای طرح توازن رشتههای تحصیلی در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ، دانشبنیان و اشتغالآفرین نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار امسال دارای اهمیت است.
مشکی خاطر نشان کرد: مدارس بویژه هنرستانها میتوانند از پیشگامان دانشبنیان و اشتغالآفرین باشند ، زیرا فرهنگ اشتغال و اشتغالآفرینی از مدارس شروع میشود.
وی گفت: لازم است با جدیت و تمام توان در این راستا گام برداشته شود و بیشتر دانشآموزان علاقهمند به سوی رشتههای ریاضی فیزیک و فنی و حرفهای سوق داده شوند تا زمینه اشتغال دانشآموزان پس از پایان دورههای تحصیلی فراهم شود.
وی همچنین به جایگاه مطلوب منطقه آموزش و پرورش خلخال در کنکور و امتحانات نهایی اشاره و اظهار کرد: باید در کنار برنامهریزی و اخذ تدابیر لازم برای ارتقای رتبه استان در کنکور و امتحانات نهایی بیشتر از پیش تلاش شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
نظر شما