۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 84746594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان استانی  وکشوری برای تکمیل کمربندی جنوب پاکدشت همدل هستند

پاکدشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری پاکدشت گفت: امروز همه مدیران و مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت همدل شده‌اند تا گره کور نیمه‌تمام ماندن این طرح پس از ۱۴ سال باز شود.

به گزارش ایرنا، محسن اردستانی روز دوشنبه در بازدید مسئولان شهرستان پاکدشت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری طرح کمربندی جنوبی پاکدشت از روند عملیاتی فاز دوم این طرح، اظهار داشت: تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های ملی راه‌سازی کشور در حاشیه محور امام رضا (ع) و شرق کشور، در رفع گره ترافیکی این بخش از استان تهران نقش به سزایی دارد و قطعا همدلی مسئولان روند تکمیل آن را با سرعت بیشتری همراه می‌کند.
وی افزود: طی سال‌های گذشته بخشی از فاز نخست این طرح ۳۲ کیلومتری با عرض ۷۶ متر، به طول ۱۰ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری انجام و کار روکش آسفالت از منطقه فرون آباد اجرا شد.

ای مسئول خاطرنشان کرد: قطعا تأمین هزینه‌های اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی از جمله تملک اراضی طول مسیر، زیر سازی و آسفالت از توان استان و شهرستان خارج است از این رو با برگزاری جلسات متعدد با وزیر راه و شهرسازی، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، استانداری تهران و سازمان برنامه و بودجه، راه‌کارهای تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح بررسی شده است.
اردستانی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و نماینده شهرستان و با دستور مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، عملیات تکمیل فاز دوم کمربندی جنوبی پاکدشت از جمله زیرسازی، رفع معارضین و احداث پل و زیرگذرها از ابتدای هفته جاری در طول پنج کیلومتر آغاز شده و قطعا این روند با سرعت بیشتری همراه خواهد شد.
کمربندی ۳۲ کیلومتری جنوب پاکدشت، از ابتدای شهر فرون‌آباد از محور امام رضا (ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریف‌آباد به عنوان خروجی استان تهران، بار دیگر خودروها را به محور امام رضا (ع) وارد می‌کند.
محور امام رضا (ع) تنها راه مواصلاتی شهرستان‌های شرق استان تهران و بخشی از شمال کشور است که از میان شهرستان پاکدشت عبور می‌کند که این امر موجب تردد روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین از این بخش از استان تهران شده و ترافیک‌های سنگینی را در هر دو سوی ورودی و خروجی تهران ایجاد می‌کند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha