۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84747984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه: توافق برای تحریم نفت روسیه ظرف یک هفته امکان‌پذیر است

تهران- ایرنا- وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد: توافق بر سر تحریم پیشنهادی اتحادیه اروپا برای نفت روسیه که در حال حاضر با مخالفت مجارستان مواجه شده است، ظرف یک هفته امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، کلمان بون (Clément Beaune) روز سه شنبه در گفت و گو با کانال LCI اظهار داشت: ما سخت روی این موضوع کار می‌کنیم و من فکر می‌کنم که می‌توانیم ظرف یک هفته به توافق برسیم.

وی ضمن پیش‌بینی برای دستیابی به این تواتفق ظرف چند روز آتی، گفت: ما باید به سرعت حرکت کنیم و من با اطمینان این را می گویم که بسته ششم تحریم‌های اروپا وجود خواهد داشت و بسیار قدرتمند خواهد بود.

بون اظهار داشت: ما به تدریج و با یک جدول زمانی ابتدا از [وابستگی به] نفت روسیه و به طور کلی هیدروکربن‌های روسیه خارج خواهیم شد.

وی ادامه داد: تماس تلفنی بین رهبران اروپایی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز سه‌شنبه برقرار می‌شود.

بون اضافه کرد: اورسولا فون در لاین روز گذشته پس از دیدار با ویکتور اوربان در بوداپست، از پیشرفت در این حوزه خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، مجارستان به خرید هیدروکربن از روسیه وابسته است و از شرکای اتحادیه اروپا می‌خواهد برای تامین انرژی این کشور تضمین ارایه دهند تا با بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکو از جمله توقف خرید نفت روسیه، موافقت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha