۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 84748094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آواره شدن بیش از هشت میلیون نفر از مردم اوکراین

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 84748094
آواره شدن بیش از هشت میلیون نفر از مردم اوکراین

تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد تخمین زد که از ابتدای جنگ اوکراین در پنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بیش از هشت میلیون نفر در این کشور از خانه‌های خود فرار کرده و در درون این کشور آواره شده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد تخمین زده که غیر از  این هشت میلیون نفر، ۵.۹ میلیون نفر دیگر نیز به دلیل حمله روسیه به اوکراین، از این کشور فرار کرده‌اند.

این رقم برای تعداد آوارگان داخلی که تا روز سوم ماه می (سیزده اردیبهشت) توسط سازمان بین المللی مهاجرت ملل متحد ۷.۷ میلیون نفر تخمین زده شده بود، بیشتر است.

آنتونیو ویتورینو مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت گفت: نیازهای آنهایی که در درون خاک اوکراین آواره شده اند و تمام کسانی که از جنگ اوکراین آسیب دیده‌اند ساعت به ساعت در حال افزایش است.

وی افزود: دسترسی به افرادی که در اوکراین نیازمند حمایت و همیاری هستند، همچنان به عنوان یکی از چالش‌های اصلی فعالیت ما باقی مانده اما تیم‌های ما متعهد به ارسال سریع کمک‌های خود درون اوکراین و کشورهای همسایه آن هستند.

تخمین جدید سازمان بین المللی مهاجرت براساس برآوردهای آن بین روزهای ۲۹ آوریل و سوم می اعلام شده است.

براساس این گزارش، ۶۳ درصد از افراد آواره در اوکراین را زنان تشکیل می‌دهند.

بیش از ۳.۹ میلیون نفر از افرادی که تخمین زده می‌شود خانه خود را از دست داده باشند، در شرق اوکراین زندگی می‌کردند. ۱.۶ میلیون نفر از کی‌یف و ۱.۳ میلیون نفر دیگر نیز در شمال این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

همچنین این ارزیابی نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از افراد آواره شدهو ۲.۹ میلیون نفر در حال حاضر در مناطق امن‌تر غرب اوکراین مستقر شده‌اند. براین اساس به جز پناهگاه، کمک‌های مالی نیز نیاز فوری این افراد اعلام شده است.

گزارش سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که ۹ درصد از افرادی که از آنها تحقیق شده است، از جمله افرادی که به طور داخلی در درون اوکراین بی خانمان نشده‌اند، خانه‌هایشان در نتیجه این جنگ آسیب دیده یا به طور کلی نابود شده است.

این تحقیق از طریق گفت‌وگوی تلفنی با بیش از ۲هزار شهروند بالای ۱۸ سال اوکراین و با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha