۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 84748333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای مانور بهداشت و درمان اضطراری در ملکشاهی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 84748333
اجرای مانور بهداشت و درمان اضطراری در ملکشاهی

ایلام - ایرنا - همزمان با بزرگداشت هفته هلال احمر، مانور دو روزه بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان ایلام روز سه شنبه با حضور مدیرکل بحران و جمعی از مسوولان محلی در روستای کلک نقی از توابع شهرستان ملکشاهی برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این مانور را توان افزایی تیم های بهداشت و درمان اضطراری و حفظ آمادگی تیم های امدادی در شرایط بحرانی عنوان کرد.

علی اصغر علی اکبری بیان کرد: این مانور با رویکردهای بهداشتی و درمانی، توانبخشی، امدادی، فرهنگی و آموزشی به همت معاونت‌های بهداشت و درمان و توانبخشی، امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، آموزش وپشتیبانی این جمعیت اجرا می شود.

وی افزود: تیم های بهداشت و درمان اضطراری شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و بهداشت محیط، ارتوپد فنی و مددکار در دو روز متوالی خدمات خود را به صورت رایگان به مردم اهالی منطقه ارائه می‌دهند.

علی اکبری اظهار داشت: در روز اول اجرای مانور، تعداد ۱۰۶ نفر از روستاییان از خدمات ویزیت و داروی رایگان، ۳۶ نفر از خدمات مامایی، ۹۷ نفر از خدمات پرستاری، ۲۰ نفر از خدمات ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی، ۱۵۶ نفر از خدمات روانشناسی و همچنین ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان از خدمات تیم های سحر (سامانه حمایت های روانی) و آموزش های پناه گیری و خروج ایمن در هنگام حوادث از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

وی انجام عملیات جستجو و نجات توسط تیم آنست و رهاسازی مصدوم فرضی از ارتفاعات روستای کلک نقی با استفاده از کارگاه تیرول توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان را از دیگر برنامه های این مانور برشمرد.

از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha