مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر در سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر، مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCu) جمعیت هلال احمر استان در روستای جنت بو شهرستان سنندج با هدف ارایه خدمات پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان روز پنجشنبه در این مانور اظهار داشت: هر سال همزمان با هفته هلال‌ احمر مانورهای مختلفی اعم از مانور بهداشت و درمان اضطراری BHCu برگزار می‌شود که در سال‌ جاری نیز این مانور در روستای جنت بو سنندج با توجه به بُعد مکانی برای ارائه خدمات درمانی انتخاب شد.

پیام جلالی افزود: در این مانور خدماتی اعم از پزشکی، بهداشت محیط، روانشناسی، پرستاری، غربالگری و توانبخشی ارایه و همچنین دارو و بسته های بهداشتی نیز توسط جمعیت هلال احمر به صورت رایگان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر، با همکاری جوانان، امدادگران و پزشکان داوطلب این جمعیت به مدت ۲ روز در مناطق کم برخوردار سنندج خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در سال‌های گذشته جمعیت هلال احمر نشان داده است که هرجا و در هر زمان نیاز به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی باشد این نهاد در خدمت مردم است.

در حین برگزاری این مانور، نماینده ولی فقیه در کردستان و فرماندار سنندج نیز از روند برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری BHCU هلال احمر در روستای جنت بو سنندج بازدید و از خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر استان کردستان در اجرای برنامه های عام المنفعه قدردانی کردند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha