بستر سامانه دادرسی الکترونیک و ملاقات تصویری در همه زندان‌های هرمزگان فراهم است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل زندان های هرمزگان با اشاره به اینکه هم اکنون بستر دادرسی الکترونیک در همه زندان های استان فراهم است، گفت: سال گذشته ۳۰۵ نفر از زندانیان تحت نظارت این سامانه از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان‌های هرمزگان،مصطفی کیشانی روز شنبه افزود: سال گذشته ۶ هزارو ۵۲۱ مورد دادرسی به صورت الکترونیکی در زندان های هرمزگان انجام شد و این در حالیست که این آمار در سال ۹۸ تنها ۲ مورد بود.
وی بیان داشت: با اجرای طرح پابند الکترونیکی، محکومان به حبس در محدوده جغرافیایی مشخص تحت نظارت سامانه های الکترونیک قرار می گیرند و حضور مددجو در خارج از محدوده موجب هشدار این سامانه می شود.
مدیرکل زندان های هرمزگان اظهارداشت: ارتقای شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، کاهش آسیب های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از اهداف راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان است.
وی گفت: تقویت و توسعه زیرساخت های الکترونیک از اولویت های زندان های استان هرمزگان است.
کیشانی همچنین به راه اندازی سامانه ملاقات تصویری در زندان های استان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: هم اکنون همه زندان های استان به این سامانه تجهیز شدند و زندانیان می توانند با خانواده‌های خود در سراسر کشور ملاقات تصویری برقرار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha