به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، بر اساس نتایج این بررسی، رقم مورد اشاره در مقایسه با آخرین تحقیق در زمینه قدرت خرید فرانسویها که در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، ۲۳ یورو افزایش یافته است.
این روزنامه پرشمارگان فرانسوی در تبیین جزئیات نتایج تحقیق مورد اشاره نوشت: برخی از دستههای اجتماعی بسیار بیش از سایرین تحت تاثیر بدتر شدن قدرت خرید خود در پس زمینه تورم و تنشهای بینالمللی قرار دارند.
این گزارش میافزاید: ۷۸ درصد از خانوادههای تک والدی، ۷۶ درصد از جوانان ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۷۲ درصد از کارگران میگویند که وضعیت بینالمللی بر امور مالی شخصی آنها تاثیر میگذارد و این رقم برای میانگین فرانسویها ۶۴ درصد است.
نتایج این تحقیقات میافزاید: ۸۱ درصد از مردم فرانسه انتظار دارند که در ۱۲ ماه آینده هزینههای ضروری خود را محدود کنند.
در این بین حتی ۲۵ درصد از فرانسویان به اعمال محدودیتها در زمینه گرمایشی، ۲۳ درصد در حوزه غذا و ۲۰ درصد به محدود کردن مصرف آب و برق فکر کردهاند.
نتایج این گزارش حکایت از آن دارد که خانوارهای فرانسوی قصد دارند با صرف نظر از تفریح (۵۵ درصد)، خرید لباس (۴۵ درصد)، مسافرت (۴۱ درصد)، اوقات فراغت (۳۸ درصد) و محصولات فرهنگی (۳۶ درصد) خود را از برخی لذتها محروم کنند.
این موسسه متخصص در امور فروش اعتباری یادآوری کرده است: این نشان میدهد که فرانسوی ها منتظر نیستند و برعکس، آماده میشوند تا زندگی روزمره خود را برای عبور از بحران تطبیق دهند.
روزنامه لو فیگارو نیز خاطرنشان کرده است که برای مقابله با افزایش قیمتها، به ویژه انرژی و مواد غذایی، مصرفکنندگان باید علاوه بر اقداماتی که از پاییز گذشته مطرح شده است، از حمایتهای دولتی نیز بهرهمند شوند.
این موضوع به وعدههای امانوئل ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری با موضوع قدرت خرید فرانسویان ارتباط دارد؛ قانونی گفته میشود تحت عنوان «قدرت خرید» در حال آمادهسازی برای تابستان امسال است.
این قانون قرار است سپر تعرفه گاز را گسترش دهد، حقوق بازنشستگی و کمکهای اجتماعی را با تورم هماهنگ کند و یارانه بنزین یا حتی کوپن مواد غذایی را در دستور کار قرار دهد.
نظر شما