۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84753814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از کشت سیب زمینی درفیروزکوه تارفع تصرف اراضی کشاورزی ملارد

شهرری - ایرنا - توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در شهرستان قدس، دیده بانی ملخ در بیش از ۲هزار هکتار از زمین های شمیرانات، رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد و کشت سیب زمینی در۷۰۰ هکتار از زمین های شهرستان فیروزکوه از مهم ترین اخبارسازمان جهاد کشاورزی استان تهران است.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: با ارقام کشت شده مانند بامبو اگریا، جیلی، مارفونا و چلنجر پیش‌بینی می‌شود و با توجه به شرایط خوب آب و هوایی، امسال ۳۵ تا ۴۰ تن در هر هکتار سیب زمینی برداشت شود.

رضا فرازی افزود: استفاده از کودهای مناسب مانند گوگرد و پتاس با توجه به آزمون خاک در زمان کشت به کشاورزان توصیه می‌شود.

وی گفت: سیب زمینی کاران شهرستان توجه داشته باشند تا در زمان کشت حتما از بذرهای گواهی شده و ضدعفونی شده استفاده کنند تا مشکلی در زمان کشت و پس از آن پیش رو نداشته باشند.

برداشت سیب زمینی در فیروزکوه از ۱۵ مهر آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

رصد و نظارت مستمر بازار/توزیع ۵۰تن مرغ منجمد در شهرستان قدس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قدس گفت: به منظور تنظیم بازار شهرستان با اقدام ضروری و موثر جهاد کشاورزی در سه روز اخیر میزان ۵۰ تن مرغ منجمـد به شهرسـتان حمل و در بین مردم توزیع شد.

 بهروز سلگی افزود:  همزمان با آغاز طرح مردمی سازی یارانه ها، این مدیریت با برگزاری جلسات مختلف وحضور در گشت مشترک در سطح شهر نسبت به بررسی وضعیت و نظارت بر توزیع کالاها (برنج، شـکر، روغن، ماکارونی، لبنیات) اقدام کردند.

وی ادامه داد: هم چنین برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار مرغ با پیگیری مدیریت ۳۵ تن مرغ منجمد با نظارت مستقیم عامل مدیریت و بسیج اصناف بین شهروندان توزیع شد و این روند با تامین این مدیریت علاوه مرغ منجمد و گرم تا حاکمیت کامل آرامش بر بازار با پیگیری شـبانه روزی پرسـنل این مدیریت ادامه خواهد داشت.

سلگی تاکید کرد: گشت های مشترک بازرسان با ادارات مرتبط و با محوریت شخص فرماندار نیز به منظور رصد و نظارت بازار به طور مستمر انجام می گیرد.

دیده بانی ملخ در ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از نقاط کانونی شهرستان شمیرانات

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات  گفت:باتوجه به آغاز طرح مبارزه با ملخ بومی از اسفند ماه سال گذشته در سطح شهرستان شمیرانات: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار دیده بانی از نقاط کانونی سطح شهرستان توسط کلینیک گیاهپزشکی با نظارت ناظر تخصصی طرح (مسئول حفظ نباتات) به طور مستمر صورت پذیرفت.

رضا نامجویان اضافه کرد: اولین پوره های سن یک ملخ در منطقه ایرا در ۱۰ فروردین ماه سال جاری مشاهده شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات، ملخ های مشاهده شده در منطقه Uvarovistia zebra و Polysarcus elborsianus هستند و اولین مرحله سمپاشی در مناطق دانا، سیریک سر، شاهنشین، ایرا و علائین درسطح ۱۶۰هکتار با سم دلتامترین با دز ۰/۵ لیتر درهکتار با رعایت نکات ایمنی انجام شد.

رفع تصرف ۲.۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از تخریب ساخت و سازهای غرمجاز و رفع تصرف ۲.۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان ملارد، با استناد به دستور دادستان شهرستان ملارد، این مدیریت به همراه کارکنان خدوم نیروی انتظامی و یگان امداد شهرستان و پرسنل پلیس ساختمانی شهرداری ملارد، اقدام به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها نمود.

مهدی صالحی  ادامه داد: به این ترتیب تعداد ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی تفکیکی غیر مجاز به طول ۳۴۵۰ متر، ویلا، بنا و فوندانسیون به مساحت ۷۸۰ مترمربع، استخر به مساحت ۳۰۰ متر مربع و محوطه سازی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در روستاهای لم آباد و اسفندآباد، شهرستان ملارد تخریب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha