۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84753960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال نفوذ گرد و غبار به آسمان ایلام طی ساعات آینده

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبر: 84753960
احتمال نفوذ گرد و غبار به آسمان ایلام طی ساعات آینده

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: احتمال تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن از عصر امروز به نوار مرزی استان ایلام وجود دارد.

ساسان رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به وجود باد نسبتا شدید تا شدید در سطح منطقه احتمال شکل گیری توده های گرد وغبار در کانون های تولید ریزگرد در کشورهای عراق و سوریه از عصر امروز وجود دارد.

وی افزود: در صورت تشکیل این توده ها، گرد و غبار از امروز هوای استان را تحت تاثیر آلودگی خود قرار می دهد و آثار این ذرات معلق تا روز سه شنبه در هوای استان به صورت رقیق تر باقی خواهد بود.

رستمی ادامه داد: در صورت تشکیل و نفوذ توده، افت کیفی هوا و کاهش دید افقی در استان رخ می دهد و غلظت ذرات ریزگرد در نوار مرزی نسبت به سایر نقاط ایلام بیشتر خواهد بود.

وی یادآور شد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید تا چهارشنبه هفته جاری در استان حاکم است که احتمال آسیب دیدن به سرشاخه درختان و تاسیسات سبک وجود دارد.

وی در مورد دمای هوا نیز توضیح داد: از فردا نسبت به امروز دمای هوا با شیب ملایم تا روز چهارشنبه هفته جاری بین سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ روز آلوده ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

میزان استاندارد ذرات معلق هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و میزان استاندارد دید افقی نیز ۱۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha