به گزارش خبرنگار ایرنا، فریده حق بین روز دوشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، درباره نقش روابط عمومی ها در جهاد تبیین اظهار داشت: این روزها که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کرده اند، روابط عمومی های دستگاه ها نقش مجاهدان این عرصه را بر عهده دارند؛ روابط عمومی های دانشگاه ها دستاوردهای ۴۰ سال اول انقلاب را که دستاوردهایی مشخص است، منعکس می کنند. برخی دستاوردها مانند نانو، انرژی، هوافضا قابل تبیین است و دیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: هر چه این دستاوردها مطرح شود، حق مطلب بیان نمی شود. با وجود همه تنگناهایی که در مسیر پیشرفت کشور ایجاد کردند، اما این دستاوردها مطرح می شود؛ چرا که از هوش سرشار و نخبگی برخوردار است.
رییس دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر وظیفه روابط عمومی ها در گفتمان سازی عنوان کرد: روابط عمومی ها گفتمان سازی را باید پر رنگ تر کنند؛ چرا که مقام معظم رهبری بارها از کیان علمی کشور دفاع کردند. گفتمانی که در موزه انقلاب اسلامی است باید گفتمان تبیین دانشگاه اسلامی باشد.
حق بین درباره سند اسلامی شدن دانشگاه ها خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال از تنظیم سند اسلامی شدن دانشگاه ها می گذرد و دانشگاهیان این سند را آن طور که باید و شاید نمی شناسند و فقط بخش حجاب آن مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: پیام و هدف اسلامی شدن دانشگاه ها، تربیت جوانان دانشمند است و این گفتمان باید توسط روابط عمومی ها تبیین شود.
نظر شما