تسلیت مسوولان سیاسی و حزبی درپی درگذشت فاطمی‌نیا

تهران- ایرنا - برخی مسوولان سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا در پیامی تاکید کرد: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‌بخش باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در این پیام تصریح کرده است: رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

مرحوم فاطمی‌نیا از مفسران زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه بود

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با ابراز تأثر و تأسف از رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا در پیامی نوشت: این عالم پرتلاش و از استادان برجسته اخلاق و عرفان اسلامی که از مفسران زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه بود، سالیان متمادی به عنوان خطیبی توانا و استاد برجسته‌ سخن به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

مرحوم فاطمی‌نیا باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجا گذاشتند

محمدباقر قالیباف هم در پیام تسلیت برای رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا آورده است: اذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة. خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

رییس قوه مقننه در این پیام تاکید کرد: ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد: این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

هادی نفوس خداجو و حق طلب در پیمودن سیر و سلوک عرفانی و پیروی از ارزش‌ها بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم در پیامی درگذشت عالم وارسته حجت‌الاسلام فاطمی نیا را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: خبر رحلت ملکوتی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید برجسته دین و اخلاق در حوزه و دانشگاه و از وعاظ قدیمی مایه تاسف و تاثر اینجانب گردید.  

جهد خالصانه و متواضعانه و نفس مسیحایی آن استاد مبرز اخلاق و خطیب توانا در دمیدن نور آیات الهی و ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی و سیره نبوی و  ائمه اطهار (ع)، هادی نفوس خداجو و حق طلب در پیمودن سیر و سلوک عرفانی و پیروی از ارزش های والای الهی و انسانی بود.  

امیرعبداللهیان در این پیام تاکید کرده است: اینجانب رحلت آن عالم وارسته و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم و مردم شریف و متدین ایران اسلامی به ویژه  کلیه علاقمندان به ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید و از درگاه خداوند متعال  برای روح ملکوتی آن فقید سعید علو درجات و همجواری با انبیاء و اجداد طاهرینش و علماء و شهدا مسئلت دارم.

مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و انقلاب بود

علی اکبر ولایتی نیز در پی ارتحال آیت الله فاطمی‌نیا در پیامی ارتحال ملکوتی عالم برجسته و استاد اخلاق، مرحوم آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفت.  

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این پیام تصریح کرده است: این استاد گرانقدر اخلاق و یار امام و رهبری که همواره مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و انقلاب بودند، عمر شریف و پربرکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مصروف کردند و همواره چراغ راه روشن این مسیر بودند و هستند.

ولایتی عنوان کرد: اینجانب رحلت جانسوز آن فقیه ربانی و شخصیت متواضع و انقلابی را به محضر ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، علاقمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، غفران الهی مسئلت می‌کنم.

عمری را در ترویج معارف اهل بیت (ع) و ارشاد مؤمنین سپری کرد

جامعه روحانیت مبارز هم در پیام جداگانه‌ای درگذشت حجت الاسلام فاطمی‌نیا را به روحانیت معظم و عموم مؤمنین و خاندان معزز ایشان تسلیت گفته و تاکید کرده است: آن مرحوم، عمری در ترویج معارف اهل بیت (ع) و ارشاد مؤمنین سپری کرد و با اطلاعات وسیع تاریخی، حدیثی، کلامی و عرفانی خدمات وسیعی به فرهنگ و معرفت دینی داشت.

در پیام جامعه روحانیت مبارز آمده است: از خداوند رئوف رحمت واسعه و حشر با اجداد طاهرینش و صبر و اجر برای همه بازماندگان و ارادتمندان آن سید بزرگوار طلب می‌کنیم.

پیام تسلیت بذرپاش در پی رحلت فاطمی‌نیا

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور هم در پیامی اعلام کرد: رحلت حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا که استاد مبرز اخلاق و عرفان بود، را به بیت مکرم ایشان و عموم علاقمندان و شیفتگان مکتب اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم، غفران الهی و حشر با اولیاءالله آرزومندم.

همواره بر پرهیز از رویکردهای عوامانه و پیراستن دین از سخنان نادرست و بدعت‌های ناروا تاکید داشت

هادی طحان نظیف سخنگوی شوای نگهبان نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله فاطمی نیا نوشت: این استاد اخلاق، حق بزرگی بر جوانان دارد چرا که جوانان زیادی از طریق کلام دلنشین ایشان با معارف اسلامی آشنا شدند و همیشه بر پرهیز از رویکردهای عوامانه و پیراستن دین از سخنان نادرست و بدعت‌های ناروا تاکید داشتند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی،  سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)،  محمدتقی آملی،  سید رضا بهاءالدینی،  محمد تقی بهجت،  علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. این خطیب برجسته، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

منادی اخلاق مداری و آداب اسلامی بود

احمد وحیدی در پیام با تسلیت درگذشت آیت الله فاطمی نیا افزود: ارتحال عالم ربانی و عارف سالک حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا موجب تاثر و تالم شد.

وحیدی اظهار داشت: آن مرحوم، با بهره گیری از دانش و معرفت عمیق دینی، منادی اخلاق مداری و آداب اسلامی در طول دهه های متمادی بود.

وی تاکید کرد: کلام دلنشین، خطابه های موثر و سخنرانی هایشان چون چراغی فروزان، راهنمای نسل جوان در کسب معارف دینی و اخلاق اسلامی بود و در این مسیر، شاگردان و علاقمندان زیادی از محضر پر فیضشان و آثار و تالیفات گرانقدرشان بهره مند شدند.

وزیر کشور در این پیام افزود: اینجانب در گذشت این عالم وارسته و استاد اخلاق را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما و حوزه های علمیه، علاقه مندان و شاگردان آن مرحوم و بیت شریفشان تسلیت عرض می کنم و از حضرت حق تعالی علو درجات و همنشینی با اولیای الهی را برای آن مرحوم و صبر جمیل برای بیت مکرمشان مسالت دارم.

آثار او مرجع و چراغ راه دوست‌داران و شاگردان خود خواهد شد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی درگذشت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق و عرفان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت خطیب ارجمند، استاد برجسته عرفان و اخلاق، مورخ اسلامی و سالک الی‌الله حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بسیار موجب تأسف و تألم خاطر شد.

سرلشکر موسوی افزود: این استاد فرهیخته که از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله محمدتقی آملی تلمّذ کردند، منشأ خدمات ارزنده‌ای در زمینه علوم اسلامی و تحقیق و پژوهش در این زمینه شده‌ و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند که بدون شک مرجع و چراغ راه دوست‌داران و شاگردان خود خواهد شد.

وی در این پیام تصریح کرد: اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن استاد اخلاق و عالم مجاهد و انقلابی، درگذشت ایشان را به پیشگاه مقام معظم رهبری، بیت مکرم، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

بخش بزرگی از زندگانی خود را صرف تحقیق، پژوهش و تفسیر اثرگذار کرد

در پیام تسلیت حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: درگذشت عالم نیک‌اندیش و واعظ وارسته، مرحوم جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق و مورخ اسلام‌شناس که بخش بزرگی از زندگانی خود را صرف تحقیق، پژوهش و تفسیر اثرگذار کرد، خدمت خانواده ایشان و همه دوستداران تسلیت عرض می‌نمایم.  

پیام تسلیت حدادعادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال حجت‌الاسلام سید عبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

غلامعلی حدادعادل در پیامی به مناسبت درگذشت سید عبدالله فاطمی‌نیا نوشت: درگذشت روحانی عارف و معلم اخلاق، مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا مایۀ تأسف همه کسانی شد که ایشان را می‌شناختند و از سالیان دور با درک محضر وی و استفاده از منبر او، با معارف اسلامی آشنایی می‌یافتند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: این شورای درگذشت آن خطیب پندآموز و دانشمند را به خانوادۀ محترم و ارادتمندان و دوستان ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن بزرگوار از خداوند کریم علو درجات طلب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha