۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 84755418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای پنج شهرستان کرمانشاه در شرایط ناسالم قرار گرفت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 84755418
هوای پنج شهرستان کرمانشاه در شرایط ناسالم قرار گرفت

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت‌: هوای پنج شهرستان غربی استان کرمانشاه امروز دوشنبه با توجه به ورود ریزگردها و گرد و غبار در شرایط بحرانی، هشدار و ناسالم قرار گرفت.

«پژمان فتاح‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب عدد ۵۰۰ و اسلام آباد غرب‌ عدد شاخص ۳۷۹ وضعیت قهوه ای (خطرناک بحران) را نشان داد.

 وی اظهار داشت: در همین ساعت ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۱۴۲و  ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص۱۴۹ وضعیت نارنجی، هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: باتوجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه در شهرهای بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

دید افقی در قصرشیرین به ۲۰متر رسید

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین نیز به ایرنا گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز (دوشنبه) به میزان ۲۰ متر شد.

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ هزار و ۶۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

گرد و غبار صبح امروز ادارات و دستگاه های اجرایی، بانک ها و همه مراکز آموزشی را به تعطیلی کشاند.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha