۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84759587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گنبدکاووس: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به کار جهادی دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس با مهم دانستن مباحث فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: توسعه مباحث این حوزه و سایر بخش‌ها در راستای خدمت به مردم نیاز به بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجود و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز پنجشنبه درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت: ادارات و نهادهای این شهرستان مکان و فضاهای مناسب در اختیار دارند که بلا استفاده است و می توان از این فضاها برای فعالیت‌های فرهنگی و کتاب خوانی استفاده کرد.

وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمنان و شبکه‌های فضای مجازی و اینترنت به سبب ناآگاهی خانواده‌ها درحال آسیب زدن به کودکان و نوجوانان ما هستند که باید برای مقابله با این تهدید دشمن، فعالیت‌های فرهنگی مفید از جمله کتاب و کتابخوانی را جایگزین آن کرد. 

دهرویه اضافه کرد: درحوزه مسائل فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی نباید منتظر مکان و زمان خاصی بود بلکه باید در همه مکان‌ها و شرایط، امکان مطالعه را برای آحاد مختلف مردم بالاخص نسل کودک، نوجوان و جوان فراهم کرد.

 "رضا اصالتی"، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از همراهی و آمادگی برخی ادارت و نهادها مانند شهرداری، کمیته امداد، ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور برای انجام فعالیت‌های کتابخوانی تاکید کرد: باید از ظرفیت این ادارات و سایر نهادها و همچنین مساجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی استفاده کرد.

فرماندار گنبدکاووس: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به کار جهادی دارد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس هم در این جلسه گزارشی از وضعیت پنج کتابخانه‌ عمومی و مشارکتی این شهرستان ارائه داد و گفت: کمبود فضای کتابخانه‌ای از مهمترین مشکلات گنبدکاووس است که باید با همراهی و مشارکت بیشتر ادارات و نهادها و نیکوکاران آنرا رفع کرد.

علیرضا مجاهدی راد افزود: یک قطعه زمین ۲ هزار مترمربعی که شهرداری گنبدکاووس سال گذشته برای ساخت کتابخانه مرکزی در اختیار اداره کتابخانه‌ها گذاشته است که نیاز به همراهی نیکوکاران برای ساخت دارد.

وی اضافه کرد: پارسال اداره کتابخانه‌های گنبدکاووس به سبب شرایط کرونایی، از طریق فضای مجازی ۱۵۴ برنامه اجرا کرد که ۵۰ مورد آن با همکاری سایر ادارات و نهادهای این شهرستان بود.

مجاهدی راد، از شرکت پنج هزار و ۴۴۲ نفر از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درسال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد که همچون ۲ سال قبل آن بالاترین آمار در بین شهرستان‌های گلستان بود ۵۸ نفر موفق به کسب رتبه شدند.

به گفته وی، امسال مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بودجه از منابع درآمدی و اعتبارات تملک دارایی‌ها برای اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس پیش بینی شده است.

همچنین در این نشست که برخی اعضای آن خواستار توجه بیشتر به رفع کمبودها و عقب ماندگی‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در گنبدکاووس شدند از برخی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی و برخی روسای ادارات و نهادهایی این شهرستان، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha