شهرکرد به عنوان میزبان مسابقات ورزش دانش‌آموزی کشور انتخاب شد

شهرکرد - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقات قهرمانی ورزش دانش‌آموزان سراسر کشور در ۲ رشته شطرنج و دوومیدانی در شهرکرد خبر داد.

فخرالدین اسدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان کشور بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره از مسابقات یک‌هزار ورزشکار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول در ۲ رشته شطرنج و دوومیدانی با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: مرحله کشوری مسابقات دختران دانش‌آموزان متوسطه اول از  ۲۲ تا ۲۷ مردادماه و پسران از ۲۹ مرداد تا چهارم شهریورماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

اسدی افزود: در راستای ایجاد تحرک و پویایی بین فرهنگیان نیز دستورالعمل برگزاری مسابقات ورزش فرهنگیان در سطح استان به مدارس ابلاغ شده و مرحله استانی این دوره از مسابقات در ۱۵ خردادماه در سطح استان برگزار خواهد شد و نفرات برتر استانی نیز در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی  اظهار داشت: مسابقات ورزشی فرهنگیان در رشته‌های فوتسال زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال، والیبال، تنیس روی میز و  بدمینتون برگزار می‌شود.

اسدی با اشاره به اهمیت توسعه ورزش بین خانواده‌ها، از اجرای طرح ورزش و بازی کودکان و اولیاء در سالجاری در ۱۷ منطقه آموزشی استان خبر داد و گفت: در این طرح ورزش مادر و دختر و پدر و پسر در فضاهای ورزی مدارس مد نظر است و با مشارکت اولیاء دانش‌آموزان مسابقات منطقه‌ای، استانی و کشوری ورزش اولیا و فرزندان برگزار خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha