ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه بهانه‌ای شد برای اهالی رسانه و مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان تا گوشه‌هایی از مطالبات خود را در حضور استاندار کرمانشاه و مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بیان کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در کنار اهالی رسانه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در سخنانی ارتقا شان، منزلت و جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و ادارات و همچنین اعتماد بیشتر به خبرنگاران توانمند و استفاده از نظرات و تجربیات آن ها را مورد تاکید قرار داده و آن را در راستای توسعه هرچه بیشتر استان موثر ارزیابی کردند.

روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در کنار اصحاب رسانه آمادگی خود را برای ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه اعلام و عنوان کردند با همه توان در راستای عمل به جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب و خنثی کردن نقشه های دشمنان که سعی در ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه را دارند، تلاش می کنند.

تقدیر از تلاش های «وحید خسروی» مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین المللی استانداری کرمانشاه و ابراز خرسندی از انتخاب «عبدالله الماسی» یکی از فعالان رسانه ای استان به این سمت از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

روابط عمومی‌ها پل ارتباطی دستگاه‌های اجرایی و مردم هستند

«افشین شورچه» مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این مراسم روابط عمومی ها را پل ارتباطی میان دستگاه های اجرایی و مردم معرفی کرد و گفت: روابط عمومی ها زبان گویای سازمان خود هستند که علاوه بر بیان عملکرد و اقدامات انجام شده باید انتقال دهنده مشکلات مردم به مدیران دستگاه خود نیز باشند.

وی با اشاره به غنی بودن ظرفیت رسانه ای و روابط عمومی در استان، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت مناسب می توان برای توسعه بیشتر استان و رفع مشکلات استفاده کرد.

شورچه همچنین با تقدیر از تلاش های خسروی مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری، وی را شخصیتی مردم دار و تعامل گرا با همه اقشار معرفی کرد و گفت: انتظار می رود الماسی مدیر جدید نیز که از خانواده رسانه است بتواند اقدامات خوب انجام شده را تداوم ببخشد.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

ایجاد رویه منسجم میان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان الزامی است

پیام رمضانی مسئول روابط عمومی اداره غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه نیز در این جلسه ایجاد رویه منسجم میان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در مواقع ضروری و حساس به منظور پرهیز از جزیره ای عمل کردن را ضروری برشمرد.

وی همچنین وظایف روابط عمومی ها را فراتر از صدور پیام های تبریک و تسلیت برشمرد و گفت: آن ها می توانند در بسیاری از تصمیم گیری ها کنار مسئولان سازمان خود قرار گیرند و مطمئنا اگر اینگونه شود قطعا شاهد اقدامات بهتری در راستای رفع مشکلات مردم خواهیم بود.

رمضانی با بیان اینکه مسئولان سازمان ها باید بهای بیشتری به روابط عمومی ها بدهند، یادآوری کرد: اصحاب رسانه و روابط عمومی ها در کنار هم می توانند اقدامات بزرگی انجام دهند به شرطی که بیشتر ددیه شودند و از حمایت های لازم برخوردار باشند.

روابط عمومی دستگاه ها با کمبود نیرو مواجه هستند

سعید کرمی مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد استان کرمانشاه نیز یکی از مشکلات فعلی روابط عمومی بسیاری از دستگاه های اجرایی را کمبود نیرو عنوان کرد و گفت: همین مشکل باعث شده تا فرد یا افرادی که در این جایگاه حضور دارند به خاطر فراوانی کارها نتوانند آنگونه که باید به وظایف خود که عمدتا تعامل با جامعه بیرونی سازمان و انتقال مشکلات مردم به درون آن است عمل کنند.

وی همچنین ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند باید آنقدر انگیزه و توان داشته باشند که بتوانند به خوبی از انجام وظایف محوله برآمده و خدمات صورت گرفته در راستای امید بخشی به مردم و خنثی کردن نقشه دشمنان برای القای حس ناامیدی را اطلاع رسانی کنند.

کرمی در پایان ضمن امیدواری نسبت به اینکه دولت حتما نسبت به ساماندهی نیروهای روابط عمومی و ارتقاء جایگاه آن ها اقدام کند، از تلاش های خسروی مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری تقدیر کرد و گفت: وی در زمان تصدی این پست منشاء خدمات بسیاری بود و ان شالله الماسی مدیر جدید هم با روحیه ای انقلابی بتواند خدمات خوبی را صورت دهد.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

استقلال کاری روابط عمومی ها باید حفظ شود

محسن یاری از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه نیز خواستار حفظ استقلال کاری روابط عمومی ها شد و گفت: مجموعه ای که از این ویژگی را نداشته باشد و دیگران برایش تصمیم بگیرند موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها در کنار اهالی رسانه می توانند در حوزه های مختلف و برای پیشبرد امور استان نقش آفرینی کنند و شایسته است به این نیروهای ارزشمند بهای بیشتری داده شود.

یاری در پایان ضمن تبریک به الماسی به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و درخواست از وی برای ارتقاء شان و جایگاه روابط عمومی ها، از تلاش های خسروی مدیر سابق نیز قدردانی کرد.

رسانه های هویت دار و اصیل کرمانشاه حمایت شوند

فریدون معتمدیان رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار حمایت مضاعف از رسانه های هویت دار و اصیل کرمانشاه شد و گفت: آن ها دردهای استان را می بینند و دلسوزانه قلم میزنند تا بلکه مشکلی از مشکلات مردم توسط مسئولان رفع شود.

وی گفت: اقدام دیگری که در شرایط کنونی ضروری به نظر می رسد بها ندادن به رسانه های فاقد هویت خصوصا در فضای مجازی که عموما به دنبال التهاب آفرینی و برهم زدن همدلی و انسجام در استان هستند.

معتمدیان در بخش پایانی سخنان خود به صورت ویژه از وحید خسروی مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: سعه صدر، بردباری، نگاه عادلانه و اخلاق گرایانه از مهمترین خصوصیات وی بود و امید می رود که عبدالله الماسی که فردی باسواد در حوزه رسانه هست همین روند را با قدرت بیشتر ادامه دهد.

خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقی بزرگ است

غلامرضا نوری اعلاء مدیرمسئول نشریه نقد حال یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را توفیقی بزرگ برشمرد و گفت: خسروی مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری به خوبی از این فرصت برای خدمتگذاری استفاده کرد و امید می رود الماسی مدیر جدید نیز بتواند با روحیه ای انقلابی در راه خدمتگذاری به مردم و ایجاد انگیزه و امید موفق باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین است تا دشمنان با رسانه هایی که در اختیار دارند نتوانند آنگونه که می خواهند به تحریف واقعیت ها بپردازند.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

تعامل میان اصحاب رسانه و روابط عمومی ها باید افزایش یابد

عبدالله مرادی مدیرمسئول نشریه میلکان هم در این نشست خواستار افزایش تعامل موجود میان اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه های اجرایی شد و از آن ها خواست برای توسعه و پیشرفت استان جدی تر از قبل باشند.

وی یادآوری کرد: به نظر می رسد روابط عمومی های دستگاه های اجرایی باید به صورت شفاف تر نسبت به اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته اهتمام بورزند و رسانه ها را نه رقیب خود بلکه رفیق و همراه خود بدانند.

مرادی در پایان با ابراز خرسندی از حضور الماسی به عنوان یک فعال رسانه ای در مسند مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، گفت: خسروی مدیر سابق توانست اقدامات بسیار ارزشمندی را صورت دهد که جای تقدیر دارد.

پس از صحبت های مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و فعالان رسانه ای، مسئولان حاضر نیز هر کدام به ایراد سخن پرداخته و بر نقش آفرینی آن ها در مسیر توسعه ای استان تاکید و خواستار همراهی بیش از پیش این افراد شدند.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

رسانه‌ها با جهاد تبیین دسیسه دشمنان برای ناامید کردن مردم را ناکام بگذارند

مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در این جلسه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در کشور، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با جهاد تبیین دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند و باعث آگاهی بخشی مضاعف در جامعه شوند.

دکتر «افشار دارابی» با بیان اینکه سال هاست دشمنان قسم خورده این مرز و بوم همه توان خود را به کار بسته اند تا مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند، ادامه داد: در این میان دشمنان با به راه انداختن جنگ های تبلیغاتی و فعال کردن رسانه های خود تلاش کرده اند تا نظام جمهوری اسلامی را نظامی ناکارآمد جلوه داده و با ترویج یاس و ناامیدی تلاش دارند که مردم را از انقلاب دلسرد کنند.

وی با اعلام اینکه امروز در استان کرمانشاه خبرنگاران توانمندی حضور دارند که می توانند نیروی کمکی بسیار خوبی برای مدیریت ارشد این استان باشند، یادآور شد: کرمانشاه برای حرکت شتابان‌تر در مسیر توسعه و تعالی نیازمند همدلی و همراهی همه دلسوزان است که در این میان اهالی رسانه و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی با توجه به ارتباط مستقیمی که با مردم و افراد مختلف دارند می توانند به این حرکت شتاب بیشتری ببخشند و در توسعه استان خود نقش آفرین باشند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور افزود: غبارآلود شدن فضای رسانه ای استان باعث عقب افتادگی شهر و دیارمان شده و در نهایت به ضرر مردمی است که همواره بهترین پشتیبان نظام و ولایت بوده اند.

دارابی در پایان از تلاش های «وحید خسروی» مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: عبدالله مرادی مدیر جدید نیز که سابقه فعالیت رسانه ای در داخل و خارج استان را دارد و از جمله خبرنگاران توانمند این دیار محسوب می شود می تواند با همراهی اهالی رسانه و حمایت های استاندار موفقیت های کسب شده چند سال اخیر را تداوم ببخشد.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

روابط عمومی ها باید پل ارتباطی سنگینی بین مردم و سازمان های اجرایی ایجاد کنند

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه روابط عمومی ها را چشم بینای سازمان در کمک به مدیران جهت برقراری ارتباط با مردم دانست و گفت: روابط عمومی ها باید پل ارتباطی سنگینی بین مردم و سازمان های اجرایی ایجاد کنند و همچنین زیبایی های محیط کاری و تلاش مدیران در دستگاه های اجرایی را در جامعه منعکس کنند.

«بهمن امیری مقدم» با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، امام راحل، آیات، احادیث، روایات و رفتار پیامبر اسلام بر تقویت ارتباطات مردمی تاکید کرد و افزود: در کشوری که هزاران شهید، جانباز و ایثارگرد دارد حیف است در قبال مسئولیت خود خیانت کنیم و روابط عمومی ها بدانند که با انتقال درست مسائل و مشکلات به مردم در واقع از خون شهدا تکریم و تجلیل می کنند.

وی روابط عمومی ها را رکن اساسی و حیاتی همه دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت: استانداری برای ارتقا سطح دانش و آگاهی روابط عمومی ها دوره های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کند به این دلیل که معتقدیم ما هرگز از آموزش بی نیاز نیستیم و مدام باید در معرض آموزش باشیم و سعی خواهیم کرد روابط عمومی های موفق در انجام وظایف محوله را معرفی و تجلیل کنیم.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

برای ارتقا جایگاه روابط عمومی ها در استان برنامه داریم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه دولت سیزدهم را دولتی مردمی و پاک دست دانست و گفت: دولتمردان شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم در حال فعالیت هستند که نمونه آن را در استاندار کرمانشاه مشاهده می‌کنیم که در چهار ماه به اندازه ۲ سال کار کردند.

«عبدالله الماسی» با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به جهاد تبیین اشاره کردند، افزود : رسانه های معاند برای فشار اقتصادی به مردم دست به دامن کشورهای غربی می‌شوند اما در شبکه های تلویزیون برای معیشت مردم اشک تمساح می‌ریزند لذا رسانه های داخلی و روابط عمومی ها باید بیش از پیش در راستای جهاد تبیین فعالیت کنند.

وی از طرح های مختلفی برای ارتقا سطح دانش و توانمندی رسانه ها و روابط عمومی ها خبر داد و گفت: همه موانع، مشکلات و اهداف این حوزه را به خوبی می‌شناسم و امیدوارم با کمک و همکاری همه صاحب نظران این حوزه بتوانیم تحرک و پویایی را به مجموعه روابط عمومی های استان برگردانیم.

ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها و اعتماد به اهالی رسانه گامی برای توسعه کرمانشاه

برای ترویج گفتمان وحدت آفرین و امیدبخش در جامعه تلاش کردیم

«وحید خسروی» مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در مجموعه روابط عمومی برای ترویج گفتمان وحدت آفرین و امیدبخش در جامعه تلاش کردیم، گفت: روابط عمومی یک تخصص و مهارت چندگانه است که علاوه بر دانش نیازمند تحمل و ازخودگذشتگی است.

وی کار در سه سال پایانی دولت قبل را سنگین و با هجمه های گوناگون توصیف کرد و افزود: در ابتدای کار بی مهری های زیادی از سوی اصحاب رسانه صورت می‌گرفت اما در نهایت توانستیم با کمک و همراهی همه اصحاب رسانه و مجموعه روابط عمومی سازمان های مختلف امروز شاهد حضور گرم این عزیزان در مراسم باشیم.

خسروی در پایان گفت: ما در این مدت از ظرفیت فضای مجازی برای امیدآفرینی در جامعه استفاده کردیم و توانستیم در ۲ سال پیاپی و در شورای اطلاع رسانی کشور رتبه نخست را کسب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha