۳۰ درصد هزینه طرح‌های عمرانی بخش سلامت توسط خیرین تامین می‌شود

همدان - ایرنا - مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته توسط خیرین به بخش سلامت و بهداشت کشور کمک شد و در مجموع ۳۰ درصد از هزینه اجرای طرح های عمرانی، خریدهای دستگاهی و فعالیت های حوزه سلامت توسط خیرین تامین می شود.

محمدجواد حیدری پور روز یک‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعلام شده، مشارکت گسترده و فعال خیرین در بخش سلامت بسیار تعیین کننده بود به نحوی که این کمک ها در بخش سلامت و در ماه های اولیه نقش بسیار موثری در خدمت رسانی به بیماران و مبتلایان به این ویروس در مراکز درمانی کشور داشت.

وی اظهار داشت: اداره کل سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه سیاستگذاری، نظارت و پشتیبانی از خیرین را برعهده دارد و با تقویت، تشویق و حمایت موسسات خیریه زمینه برای اشاعه فرهنگ انجام کار به عنوان یک اتفاق مبارک را تسهیل می کند.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: افزایش حضور و مشارکت خیرین در اجرای طرح های سلامت به ویژه در استان همدان نشان می دهد که حوزه علوم پزشکی از وجود مدیران فعال و دارای انگیزه برای خدمت بهره مند است.

حیدری پور گفت: اداره کل سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به احصای نیازهای وزارت بهداشت و انتقال آن برای همراهی خیرین در راستای سرمایه گذاری و تامین نیازها کارهای زیاد و موثری را انجام داده است .

وی افزود: سامانه ملی خیرین حوزه سلامت کشور در ورارت بهداشت راه اندازی شده که با بارگذاری نیازهای حوزه سلامت به صورت استانی و شهرستانی، خیرین با ثبت نام و ورود به این سامانه و انتخاب شهر مورد نظر می توانند نسبت به رفع نیازهای بهداشتی آن منطقه اقدام و سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت های مرتبط با جذب کمک خیرین خارج از کشور نیز گفت: ایرانی های مقیم خارج از کشور و دیگر متقاضیان خارجی برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه  می توانند با ورود به این سامانه کار خیرخواهانه انجام دهند.

حیدری پور ادامه داد: در زمینه فرایند کمک های ریالی و چگونگی ورود پول به داخل کشور نیز در حال هماهنگی با وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد هستیم که مشکلات پیش روی این فرآیند رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha