استحکام دستگاه قضا باعث سلامت سایر بخش‌های نظام می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: قوه قضاییه نبض دستگاه‌های اداری و وضعیت عمومی جامعه است بنابراین سلامت و استحکام این قوه باعث سلامت سایر بخش‌های نظام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول قوه قضاییه در بیرجند برگزار شد افزود: در تمام دنیا قوه قضاییه ملاک و معیار سلامت جامعه است و اگر تشنه عدالت در جامعه هستیم، تحقق این خواسته با سلامت و کارآمدی قوه قضاییه میسر است.

وی گفت: قوه قضاییه در دوره اخیر با حضور آیت الله رییسی و محسنی اژه‌ای به دنبال تحقق تحول قضایی در چارچوب اصول اسلام و قرآن است و دفاع شجاعانه و قدرتمندانه از عدالت در جامعه، از مسایل کلیدی و زیربنایی قوه قضاییه است که در دوره جدید به‌خوبی شاهد تحقق آن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب که "قوه قضاییه مظهر، میزان و مبنای عدالت در کشور است" اظهار داشت: قوه قضاییه برای پیشرفت جامعه بزرگترین وسیله است و بخش زیادی از تحقق مقاصد نظام به کارآمدی این قوه بستگی دارد.

وی افزود: مخاطب اصلی مدیریت اقتصادی کشور قوه مجریه است اما قوای قضاییه و مقننه هم نقش کلیدی و اساسی دارند لذا قوه قضاییه به ایجاد امنیت فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی کمک‌ می‌کند و تاکنون در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است.

قناعت گفت: این تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که قوه قضاییه باید مأمن و ملجأ مظلومان و ضعفا باشد و در جامعه امید ایجاد کند، در دوره جدید مدیریتی قوه قضاییه تحقق پیدا کرده است.

وی بیان کرد: نقادی‌ها در کشور بواسطه تهاجم فرهنگی، جنگ ادراکی و بمباران تبلیغاتی سنگین که نظام سلطه ایجاد کرده، زیاد شده و هر نوع نقد از قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت اگر در چارچوب و به منظور ایجاد امید در جامعه باشد و به حرکت کشور به سمت پیشرفت کمک کند، منطقی بوده و مورد تایید است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین افتخار قوه قضاییه این است که به‌خوبی در مقابل اقویا و افراد زورگو و مفسد مقاومت کرده است و شاهد برخورد با دانه درشت‌ها هستیم.

وی گفت: حمایت جدی قوه قضاییه از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز قابل تقدیر است و با همراهی سران قوا این جراحی اقتصادی که دولت سیزدهم شروع کرده به نفع مردم جلو می‌رود.

قناعت اظهار داشت: در توزیع عادلانه یارانه‌ها قوه قضاییه با اقتدار در کنار قوه مجریه قرار گرفته و اعتقاد سران سه قوه بر این است که این طرح از جراحی‌های بزرگ نظام است و باید حمایت شود.

وی تصریح کرد: این همراهی و همدلی باعث می‌شود مردم امنیت خاطر داشته باشند و اگر جایی احتکار و ظلم باشد، قوه قضاییه کنار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از خدمات نزدیک به سه سال حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی افزود: در زمان حضور ایشان در دادگستری، همراهی و همسویی این حوزه با دستگاه‌های اجرایی رقم خورد که جای تقدیر دارد. 

وی همچنین برای حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد رییس کل جدید دادگستری استان آرزوی موفقیت کرد.

رییس قوه قضاییه ۲۵ اردیبهشت امسال حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی موحدی‌راد را به سمت رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی منصوب کرد.

موحدی‌راد پیش از این در سمت رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی مشغول به خدمت بوده و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دیگر سوابق وی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی هم با حکم رییس قوه قضاییه به سمت رییس کل دادگستری استان کرمان منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha