۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84763758
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل‌ در هند و بنگلادش ده‌ها نفر را کشت و میلیون‌ها تن را بی‌خانمان کرد

تهران- ایرنا - باران‌های شدید و سیل‌آسا دیروز و امروز در هند و بنگلادش باعث رانش زمین و زیر آب‌ رفتن هزاران روستا شده‌است که در نتیجه آن ده‌ها نفر جان باخته و میلیون‌ها تن دیگر در این دو کشور بی خانمان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری ای ان آی هند، پس از بارش باران شدید در شمال‌شرق بنگلادش و بروز رانش زمین هزاران روستا در این منطقه از این کشور زیر آب رفتند. این کشور شدیدترین سیل دو دهه اخیر خود را تجربه می‌کند. هنوز هم بسیاری از نقاط بنگلادش و مناطق مرزی این کشور با هند، مستعد وقوع سیل هستند.

با این حال، گزارش‌ها حاکی است که سیلاب‌ در قسمت‌هایی از هند و بنگلادش نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ روستای منطقه را تحت تاثیر قرار داده و جان دست‌کم ۶۰ نفر را گرفته و حدود ۲ میلیون تن از شهروندان این دو کشور شبه قاره هند را آواره کرده‌است.

براساس این گزارش، رانش زمین و رعد و برق باعث مرگ ۳۳ نفر شده و زندگی میلیون‌ها نفر را فقط در ایالت شرقی «بیهار» تحت تأثیر قرار داده است.

در پی وقوع این سیل شدید در ایالت آسام در شمال شرق هند، ۵۰۰ هزار تن مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. طغیان رودخانه براهماپوترا به دلیل باران شدید مناطق وسیعی از ایالت آسام را زیر آب برده است.

ارتش هند در عملیات‌های امداد و نجات در منطقه مشارکت کرده و تاکنون دو هزار تن که در مناطق سیل‌زده محصور شده بودند، به مناطق امن انتقال یافته اند.

مرگ ۸ تن بر اثر وقوع سیل در آسام تاکنون تائید شده است.

مقامات محلی نسبت به ادامه بارش‌ها طی دو روز آینده و افزایش سطح آب رودخانه براهماپوترا هشدار می‌دهند.

مشرف‌حسین؛ مسئول منطقه‌ سیلت هند در این خصوص گفت که تنها در زکیگانج، از مناطق شمال ‌شرقی هند، دست‌کم ۱۰۰ روستا با سرازیر شدن سیلاب‌ها به رودخانه باراک فروریخته‌است.

او در ادامه گفته‌است که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها، حدود ۲ میلیون نفر آسیب دیده‌اند و نیاز به کمک‌های امداد و نجات فوری دارند.

این سلسله سیلاب‌ها در بخش‌هایی از شمال ‌شرق هند و بنگلادش همه‌ساله از مردم این مناطق قربانی می‌گیرد.

با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی، باران‌های شدید و سیلاب‌های آنی، تشدید شده و مناطق در معرض خطر را با بلایای طبیعی مرگبار روبه‌رو کرده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha