به گزارش ایرنا، محسن برمهانی روز دوشنبه در نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد افزود: فعالیت رسانه ملی با واسطه است اما فعالیت شهرداری ها میدانی است لذا میتواند در مخاطب اثربخشی بیشتری نسبت به رسانه ملی داشته باشد.
وی اضافه کرد: رسانه ملی وظیفه خود می داند کنار همه شهرداریهای کشور باشد و به عنوان رسانه ملی و مسوولان فرهنگی باید وظایف فرهنگی محول شده را به بهترین نحو به انجام برسانیم.
معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالان فرهنگی کلانشهرها باید در اقدامات فرهنگی، نسبت خود را با جهان بین المللی مشخص کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: قرن جدید، قرن شهر است و برنده منازعات اندیشه تمدنی کسی خواهد بود که در توسعه شهر پیشرو باشد.
حجتالاسلام و المسلمین محمد قمی افزود: شهر را باید با گام بلند تمدن سازی ساخت، با سرمایههای مردمی و حاکمیتی، توسعه شهرها توام با آرامش مردم محقق میشود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: مشهد شهری راهبردی و از نظر فرهنگی نیز نقطه طمع دشمنان است و تکفیریها و غیرشیعیان به دنبال سقوط جامعه تشیع هستند.
حجتالاسلام حسن منصوریان افزود: متاسفانه گاهی برخی رسانهها بی مهری میکنند و مشهد را شهری بسته و گرفته معرفی میکنند که در این شرایط باید سیاستهای فرهنگی اجرا شود.
وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت شورای شهر تا کنون فرهنگ شهرنشینی بازبینی شده و به جای حقوق شهروندی و شهرنشینی به اخلاق اجتماعی رسیده ایم.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین آییننامههایی که بر مدار غیر فرهنگ رضوی صادر شده بود اصلاح شد و از پیوست فرهنگی در پروژهها به الزام فرهنگی رسیدیم تا اصل پروژهها با فرهنگ رضوی سازگاری داشته باشد.
منصوریان افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میتوان حال شهر را خوب کرد لذا این مهم در این دوره مدیریتی مورد تاکید است.
چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران تا فردا سوم خرداد ماه ادامه دارد.
نظر شما