۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84763984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی بز کوهی در خلخال دستگیر شد

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84763984
شکارچی بز کوهی در خلخال دستگیر شد

اردبیل-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بود، خبر داد.

نعمت الله جوانمردی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: شکارچی متخلف یک راس کل و بز وحشی و غارتگر حیات وحش که در اراضی روستای جعفرآباد از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال اقدام به شکار حیوان وحشی کرده بود، توسط محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی روستای برندق دستگیر و لاشه یک راس کل و بز وحشی از محل اختفای حیوان شکار شده کشف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: مامورین اجرایی پاسگاه محیط بانی برندق موفق شدند برابر اطلاعات واصله و پس از کسب مجوزهای لازم با بازرسی محل زندگی فرد متخلف شکار ، لاشه یک راس کل و بز وحشی را کشف کنند.

جوانمردی اظهار کرد: پس از ضبط لاشه بز وحشی، این شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به حوزه قضایی منطقه خورش رستم خلخال تحویل داده شد.

وی با اشاره به  ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی  اظهار کرد: هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه ‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه حفاظت شده تحت مدیریت استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha