۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84764682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتصاد جهان از جنگ جهانی دوم تا کنون در بدترین وضعیت قرار دارد

تهران-ایرنا- مدیر عامل صندوق بین المللی پول در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس نسبت به بالا رفتن تورم و رکود اقتصادی در سراسر جهان هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت: به خاطر همه گیری ویروس کرونا، جنگ اوکراین و تغییرات اقلیمی کشورهای جهان دچار تورم و رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای شده‌اند.

جورجیوا که در مراسم افتتاحیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس صحبت می‌کرد، اظهار داشت: اقتصاد جهان از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد و شرایط سختی را تجربه می‌کند.

وی گفت: جنگ روسیه و اوکراین وضعیت بد اقتصادی را از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تشدید کرده است که بالا رفتن گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی در اکثر کشورهای جهان موجب تشدید آن شده است.

مدیر صندوق جهانی پول خاطر نشان کرد: به همه این مشکلات در سراسر جهان باید بی‌ثباتی بازارهای مالی و ادامه رخدادهای مربوط به بلایای طبیعی را نیز باید اضافه کرد. وی تاثیر بالا رفتن قیمت مواد غذایی و انرژی را بر خانواده‌ها جدی توصیف کرد و تاکید کرد: این بحران مشکلات زیادی برای کشورهای جهان سوم ایجاد کرده که نیاز به کمک دارند.

جورجیوا از کشورهای ثروتمند خواست تا موانع تجاری را کاهش دهند و با بهبود سیستم‌های مالی فرامرزی موجب رشد و توسعه اقتصادی کشورهای ضعیف‌تر شوند.

هشدار صندوق بین‌المللی پول در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی جهانی و با کاهش شدید تولید چین به دلیل محدودیت‌های ادامه دار ویروس کرونا منتشر شده است. آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی با افزایش تورم در اقتصاد و بالا رفتن هزینه‌های زندگی روبرو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha