رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی: تفکر فرزند کمتر زندگی بهتر یک تفکر غربی است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تفکر فرزند کمتر زندگی بهتر یک تفکر غربی و غیر اسلامی است و باید سعی کنیم این تفکر را تغییر دهیم.

دکتر مسلم چشمی روز سه‌شنبه در دومین رویداد ملی«نجات فرزندان سقط» در مشهد افزود: دست کم سه دهه از موضوع جمعیت غفلت کردیم و متوجه نبودیم در حوزه جمعیت چه اتفاقی می افتد و از سرمایه‌های انسانی که باید راهبردهای انقلاب را عملیاتی کنند غافل بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از قوانین کشور ضد جمعیت و همراه با افزایش جمعیت نیستند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مطالبه از مسوولان مربوطه در حوزه جمعیت که مطالبه مقام معظم رهبری نیز هست از جمله کارهایی است که در بسیج پزشکی دنبال می‌کنیم و هر جا نتیجه نگیریم وارد کار اجرایی می شویم.

چشمی با بیان این که طرح نَفَس مورد توجه قشر متخصص قرار گرفته است افزود: در بسیج جامعه پزشکی، طرح "ایران جوان بمان" را در ابعاد مختلف دنبال می‌کنیم که در این طرح، موضوع جمعیت هم به طور مفصل دیده شده است و در این زمینه وظیفه داریم تا تلاش کنیم سقط به حداقل برسد و به افزایش فرزندآوری، باروری و ترغیب به ازدواج کمک کنیم.

همایش ملی نفس تا روز پنجشنبه هفته جاری با حضور مسوولان بسیج جامعه پزشکی کشور با هدف تربیت کنشگر مقابله با سقط جنین در مشهد ادامه دارد.

مرکز نجات فرزندان سقط "نَفَس" اردیبهشت ماه پارسال با هدف کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین سالم خود می کنند در مشهد راه اندازی شد. در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان، افرادی که قصد سقط جنین دارند شناسایی و به مرکز "نَفَس" معرفی می شوند تا با حمایت های همه جانبه خانواده را در حفظ فرزند یاری کنند.

در این مرکز، مادران باردار تحت حمایت قرار می گیرند و طی ۹ ماه بارداری بسته های کمک معیشتی دریافت می کنند.

حدود ۳۰ پزشک متخصص و ۲۵۰ ماما در حال حاضر با این مرکز همکاری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha