از افزایش ۷۰ درصدی پرداخت به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

ایرنا -استانها- خبرنگاران ایرنا امروز پنجم خرداد ماه سوژه های مختلفی را در استانها پیگیری و اقدام به تولید محتوا کردند که از مهمترین آنها می‌توان به افزایش شمار جانباختگان حادثه متروپل و آغاز آواربرداری گسترده، خسارت سیل به ۴۰ روستای اصلاندوز اردبیل و ممیزی ۸۲ میلیون هکتار از مراتع کشور اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  دستمایه اخبار و گزارش های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

خروجی استانی ایرنا امروز شاهد انتشار گزارش های با عناوین هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رئیس سازمان سینمایی چه گفتند؟ پرورش کرم ابریشم، پروانه اشتغال بر شانه روستاییان ،ماسوله گام به گام در مسیر جهانی شدن،سفر علی دایی به کرمان و ادعای خرید کارخانه فولاد؛ از اعتراض کارگران تا تکذیبیه‌ها بود.

از دیگر عناوین گزارش ها می توان به  قطعی فیبر نوری عامل ازدحام مسافران / لزوم ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی در محل پایانه مرزی ریمدان ، انتظار برای ساخت مجموعه ورزشی مهریز یزد ۳۰ ساله شد و

هشدار فعالان مد مازندران در باره هجوم طرح‌های غربی به لباس‌های ایرانی  اشاره کرد.

پیگیری آخرین اخبار حادثه ریزش ساختمان متروپل و عملیات آواربرداری و یافتن قربانیان حادثه هم در دستور کار خبرنگاران ایرنا در اهواز و آبادان بود ، این خبرها را در پیوندهای زیر می توان دنبال کرد:

رئیس جمعیت هلال احمر: آوار برداری ساختمان متروپل آبادان تا نجات آخرین فرد ادامه دارد،جسد نوزدهمین جانباخته حادثه متروپل آبادان از زیر آوار خارج شد،آتش نشانان اصفهانی پیکر بیجان ۲ حادثه دیده ساختمان متروپل را از زیر آوار خارج کردند ، خطر ریزش بقایای ساختمان متروپل آبادان وجود دارد ، رییس ستاد بحران کشور:کار آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز آغاز می شود و نماینده مردم آبادان در مجلس خواستار برخورد با خبرسازان جعلی متروپل شد.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

از دیگر برنامه های در دستور کار مراکز و دفاتر ایرنا برگزاری میز گردهای تخصصی است که راهکار توسعه مراغه با محوریت بهشت دیرینه‌شناسان جهان عنوان میزگردی از مهاباد است که با  حضور صاحب‌نظران ملی و مسئولان محلی در دفتر ایرنا برگزار شد.

ایجاد ژئوپارک مراغه به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه با تکیه بر ظرفیت منطقه فسیلی نیز از مهمترین موضوعات مطرح در میزگرد ایرنا به شمار می‌رود.

مرکز کرمانشاه نیز با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع اشتغال و کارآفرینی با سه تن از فعالان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان به همراه رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در میزگردی به مهمترین مشکلات و موانع پیشرو شرکت های دانش بنیان  و راهکارهایی برای عبور از این مشکلات پرداخت و مطلبی با شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه نیازمند حمایت‌های جدی برای نقش‌آفرینی در توسعه منتشر کرد.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

پیکر پاک شهدای گمنام دوران دفاع مقدس نیز امروز در برخی شهرهای کشور با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران  تشییع شد که پیکر پاک سه شهید گمنام در ساری تشییع شد و  پیکر مطهر شهید محمد علیپور در شیراز تشییع شد از جمله این خبرها است .

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

نگاهی به مهمترین رویداهای استانها

 در مراسم اهدای واحد مسکونی به ۲ خانواده چهارقلو در پرند به نقل از معاون رییس جمهور اعلام شد  ۲۶ خانواده دارای چهارقلو صاحب‌خانه می‌شوند.

انسیه خزعلی با بیان اینکه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور برای خانه‌دار شدن خانواده های بالای سه فرزند اقدامات خوبی انجام شده است اظهار داشت : ۲۶ خانواده دارای چهارقلو که در سال ۱۴۰۰ متولد شده باشند صاحب خانه خواهند شد.

خزعلی در بازدید از یک واحد تولید پوشاک در روستای ده عباس اسلامشهر هم گفت :  بازارچه‌های دائمی برای کمک به بانوان کارآفرین راه اندازی می‌شود.

تعدادی از وزرای دولت هم امروز در سفر به شهرستان های استان تهران از طرح های مختلف بازدید کردند و در جریان مسائل و مشکلات این شهرستان ها قرار گرفتند.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا بر دستور رئیس جمهور تکلیف سفرهای استانی تسهیل وضعیت معیشت هموطنان است.

 وزیر راه و شهرسازی هم  در جریان سفر به شهرستان پاکدشت، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۸ هزار واحد مسکونی در شهرستان پاکدشت احداث می‌شود.

 رستم قاسمی در این سفر از محل اجرای احداث ۸۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد و در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.وی همچنین از طرح‌های نیمه تمام و ورزشگاه نیمه تمام شهدای پاکدشت نیز دیدن کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین  از طرح ملی کمربندی جنوبی پاکدشت در جنوب شرقی این استان ، بازدید کرد و گفت:دولت برای تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای این کمربندی تلاش دارد.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستانهای غرب استان تهران در ملارد بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد.

 سید جواد ساداتی نژاد،امروز پنجشنبه در ابتدای سفرش با همراهی مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی و  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور درمزار شهدای گمنام شهرستان ملارد واقع در گلزار شهدا  به مقام شامخ  شهدا ادای احترام کرد.  

 وزیر جهاد کشاورزی  سپس از بزرگترین واحد پرورش قارچ در پایتخت قارچ ایران که  به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین واحد پرورش قارچ که از سال ۱۳۶۸ مشغول به کار است بازدید کرد.

 سید جواد ساداتی نژاد و هیات همراه در ادامه از ورزشگاه ۵ هزار  نفری شهرستان ملارد بازدید کرد و مسائل و مشکلات موجود در این ورزشگاه بررسی شد.

یکی دیگر از وزرای دولت احسان خاندوزی بود که به شهرستان قدس سفر و در نشست شورای اداری شرکت کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای اداری شهرستان قدس برتقویت بنگاه‌های اشتغال‌ آفرینی در شهرستان به منظور افزایش اشتغال و درآمد منطقه تاکید کرد.

در خبر دیگری از همدان کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با حضور وزیر کار به بهره برداری رسید.

 احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده به بهره برداری رسید.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بهره برداری از کارخانه دولومیت شهرستان نهاوند از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق‌های بازنشستگی خبر داد .

حجت‌الله عبدالملکی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در سال جاری مبالغ پرداختی شرکت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته به طوریکه از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

خط پروازی بندرعباس به عمان از سه شنبه هفته آینده راه اندازی می شود عنوان خبری از مرکز بندرعباس بود که این مطلب را دستیار وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار هرمزگان بیان کرد .

عبدالله سهرابی با اشاره به سطح روابط کشورمان با عمان و سفر اخیر رییس جمهور به این کشور، از راه اندازی خط پروازی بندرعباس به پایتخت عمان مسقط از سه شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر هفته در این مسیر پرواز خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برقراری خطوط پروازی از مبدا بندرعباس به مقاصد مختلف از جمله همسایگان جنوبی خلیج فارس و دریای عمان گامی در جهت توسعه روابط و گسترش ارتباطات با همسایگان است.

رییس سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که بسیاری ازساخت و سازها در کشور پیوست پدافندعامل و غیرعامل ندارند.

جعفر میعادفر با بیان این که خیلی از ساخت‌ و سازها در کشور پیوست پدافند عامل و غیرعامل ندارند، گفت: رعایت استانداردها همان پدافند غیرعامل است که برای رعایت آن، آموزش شرط اساسی و مهم است.در مساله متروپل آبادان کسانی که به نوعی تَرک فعل کردند باید مورد پیگیری و رصد قرار گیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و آنها از استانداردها عدول نکنند.

۲۷ اردیبهشت ماه جاری زلزه ای به قدرت ۴.۶ و ۳.۸ سرخون چهار محال وبختیاری را لرزاند که بر اثر خسارت هایی به مناطق شهری و روستایی بخش میانکوه وارد شد که سرپرست اداره کل مدیریت بحرا ن استانداری چهار محال وبختیاری عنوان کرد که زلزله سرخون چهارمحال و بختیاری ۲۰۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسرو کیانی افزود: این میزان خسارت برای جبران به سازمان مدیریت بحران کشوری اعلام می‌شود تا پس از طی مراحل قانونی به سازمان برنامه و بودجه اعلام و سپس در هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

قاچاق کالا از گذرگاه دوغارون ایران به افغانستان کاهش یافت مطلبی بود که فرماندار تایباد آن را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد.

مهدی دونده افزود:  با اجرایی شدن طرح عادلانه سازی یارانه ها در کشور، قاچاق کالا از گذرگاه زمینی دوغارون به سمت افغانستان، ۹۰ درصد کاهش یافته است .

وی گفت: پیش از اجرایی شدن این طرح، کالاهایی از جمله روغن، آرد، دارو، انواع مشتقات نفتی و شیرخشک از ایران به سمت افغانستان قاچاق می‌شد و بازار فروش برای افراد متخلف در این کشور فراهم بود.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی آذربایجان غربی گفت که پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی از اولویت‌های دولت است.

احمد محمود زاده  با بیان اینکه برخی از معلمان در مرزها تنها نماینده حاکمیت هستند که در دشوارترین شرایط پرچم علم آموزی را به اهتزار در می‌آورند، افزود: با وجود تمام کمبودها بسیاری از موسسان مدارس غیر دولتی در زمینه مدرسه سازی و مدرسه داری فعالیت کرده و در کنار دولت هستند.

۸۲ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است خبری بود که مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آن را در جلسه تعیین تکلیف ممیزی مراتع روستاهای مرزی شهرستان مریوان عنوان کرد.

ترحم بهزاد با اشاره به ممیزی شدن ۸۲ میلیون هکتار از مراتع ، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، پنج میلیون نفر در کشور از طریق مراتع ارتزاق می کنند.

پرویز فتاح در جلسه بررسی فعالیت‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در آذربایجان غربی افزود: بنیاد مستضعفان در کنار و کمک کار دولت برای خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به لزوم اقدام انقلابی برای توسعه خدمت رسانی و محرومیت زدایی در کشور به ویژه آذربایجان غربی اضافه کرد: باید با جهاد و همت مضاعف، مخلصانه در این  مسیر گام برداریم و برای مردم کار کنیم.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  هم در سفر به هرمزگان از روستای جدید لیره ای بازدید کرد و گفت :روند ساخت روستای جدید لیره ای جاسک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 دریادار علیرضا تنگسیری اظهار داشت: روستای قدیمی لیره ای جاسک سال گذشته بر اثر سیل ۱۳۹۸ به صورت کامل از بین رفته بود و پس از بازدید سال گذشته روند درخواست تعیین کد جغرافیایی روستا، جانمایی مکان جدید و سیر مراحل قانونی مسکن روستایی با تعامل و هم افزایی نهاد ها و ارگان ها در هرمزگان، انجام شد.

از افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق های بازنشستگی تا کاهش ۹۰ درصدی قاچاق کالا به افغانستان

 در خبری دیگر که در خروجی استان ها منتشر شد ،فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه یادواره شهدای انتظامی خراسان رضوی گفت: با همراهی مردم و دستگاه قضا، روند ارتکاب جرایم خشن در کشور رو به کاهش است.

سردار حسین اشتری  افزود: البته در بخش جرایم خُرد همچنان آمار افزایشی است، اما پلیس با برخورد قاطع با مجرمان و متجاوزان به حقوق مردم، سعی در ارتقای امنیت جامعه دارد.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار گفت: برنامه هفتم توسعه بزودی در دولت نهایی و به مجلس ارسال می شود.

 محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس تاکید کرد: ساماندهی وضعیت معیشتی مردم اولویت ماست.

تغییر رنگ کرونایی شهرها  ، شمار مبتلایان ، فوتی ها و بستری شدگان کرونایی و میزان واکسیناسیون نیز در تولیدات ایرنا پیگیری شد .

از دیگر عناوین خبرهای منتشره در ایرنا می توان عاملان تیراندازی نزاع طایفه‌ای شهرستان هیرمند دستگیر شدند،تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۲۵ درصد افزایش یافت،سیل به بیش از ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصلاندوز خسارت وارد کرد،تردد در شعاع ١٠٠ متری هوتک‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان ممنوع شود،خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت،ترجمه چهار کتیبه قدیمی و باستانی با خط میخی در موزه چهارفصل اراک رونمایی شد و ۱۳۹طرح عمرانی مصوب سفر ریاست جمهوری به لرستان در دست اجراست اشاره کرد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس از سایت نفتی سروستان و سعادت‌آباد فارس بازدید کردند،نمایشگاه کتاب تهران ۲۱۱ میلیارد تومان فروش داشت، خیرین کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند، توسعه همکاری دانشگاه‌های تبریز و قفقاز ترکیه،جلسه هماهنگی مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در بهشت زهرا (س) برگزار شد ، جرایم خشن در کشور کاهشی است  

و زلزله ۴ ریشتری هُجِدک کرمان خسارت نداشت عناوین دیگر اخباری بود که در سایت استان های ایرنا قرار گرفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha