۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 84768868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه شیراز: دشمن دین‌داری نسل آینده را نشانه گرفته است

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: دشمن در مقطع کنونی با ابزار رسانه و شبیخون فرهنگی، دین داری نسل های آینده ما را هدف هجمه قرار داده است.

روابط‌عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس شنبه در مطلب ارسالی از قول آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یادواره شهدای روحانیت اقلید افزود: عرصه نبردی که امروز درگیر آن هستیم باز هم حضور روحانیت را می طلبد و ما باید به عنوان سنگرداران دیانت مردم باز هم پا در میدان بگذاریم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: امیدوارم مردم عزیز، سرافراز و همیشه حامی دین در اقلید هم موقعیت فعلی را به خوبی تشخیص بدهند و حمایت از حرکت فرهنگی را به رهبری روحانیت محکم ادامه دهند.
دژکام در ادامه گفت: شهدای فضیلت، شهدای مسیر جهاد تبیین و جهاد فرهنگی هستند. در سنگرها نیز وظیفه اول آنها همین بود.
وی ادامه داد: ما وقتی به عنوان یک طلبه در سنگرهای سال های جنگ حاضر می شدیم توقع اول رزمنده ها این بود که از دین مطلبی بگوییم برای اینکه آنها هم برای حفظ دین در سنگر رفته بودند.
امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این مسیری است که تا امروز آمده ایم، این شرف را خدا به روحانیت داده است که تا همین ماه های اخیر در حرم مطهر امام رضا(ع) عمامه سر ها برای مسیر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دین و دیانت خونشان ریخته می شود و پای حرف خود می ایستند.
وی اظهارداشت: در این مسیر امیدوار هستیم تا وقتی که پرچم دار اصلی بیاید و پرچم دین را در همه عالم برافرازد به دست روحانیت معظم و با خون شهدای روحانیت آبیاری شود و جلو برود.
دژکام با بیان اینکه تاریخ تشیع به شهدای روحانی افتخار می کند، به تصاویر شهدای روحانی اقلید در این آیین اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیت اقلید که برای دین داری شهید داده اند گواه این هستند که اقلید دژ محکم حمایت از انقلاب و اسلام خواهد ماند. و خواهران و برادران سنگردار این مسیر را ادامه می دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: ما مجلس نگرفته ایم که صرفا به یاد شهدا گریه کنیم بلکه درس می گیریم که مسیر آنها را ادامه دهیم. آنها آبرو و افتخار برای خود آفریده اند که در عرصه نبرد فرهنگی ایستاده اند تا شهید شده اند و آبرو و افتخار برای نسل بعدی خواهد بود که همان راه را ادامه دهند و انشالله ادامه خواهیم داد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت: چرا بعضی ها زمام خود را دست شیطان بزرگ داده اند و هر طرف که بگوید می روند؟ مگر امام راحل نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است و رهبر عظیم الشأن ما امروز همان مسیر را که مبارزه با استکبار آمریکایی است ادامه نمی دهد؟
وی گفت: چرا برخی متوجه نیستند و نفوذی دشمن شده اند و می گویند تمام کنید. چه چیزی را تمام کنیم؟ آیا جنگ بین حق و باطل تمام شدنی است؟ آیا حق و باطل با هم صلح می کنند؟ خیر. مبارزه بین حق و باطل تمام شدنی نیست.
امام جمعه شیراز گفت: ما پای قولی که خدای متعال از ما گرفت آیا ایستادگی می کنیم یا خیر؟ که فرمود " أَنْ لَا نَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ "، ما شیطان را نمی پرستیم و اطاعت از شیاطین نمی کنیم و فرمان شیاطین انس و جن را نمی بریم. به خدا قول داده ایم و پای قول خود می ایستیم.
وی در ادامه خطاب به آحاد شهروندان اظهار داشت: مردم، آمریکا دشمن شما است و هر چه بگویند قرارداد برجام را مطابق میل آنها امضا کنید تا وضعیت کشور درست شود اینگونه نخواهد شد.
وی با اشاره به تحولات سالیان اخیر کشورهای منطقه گفت:ببینید چه بر سر عراق آورده اند؟ مگر عراق به دامن آمریکا و انگلیس نرفت که وضعش خوب شود؟ مگر افغان ها نرفتند به دامن آمریکا که وضعیت کشورشان درست شود؟ بعد از 20 سال چه بر سر آنها آمده است؟  این مسیر زحمت دارد که فقط چهار هزار شهید روحانیت در همین سال های انقلاب اسلامی داده است.
شهرستان اقلید در شمال استان فارس واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha