۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84768949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش آمریکا به مصوبه ضد صهیونیستی پارلمان عراق

۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبر: 84768949
واکنش آمریکا به مصوبه ضد صهیونیستی پارلمان عراق

نیویورک - ایرنا- وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تصویب جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق بشدت از این مصوبه ابراز نارضایتی کرد.

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در واکنش به این مصوبه در بیانیه ای گفت:  آمریکا به شدت از تصویب یک قانون در  پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را غیر قانونی می کند، ناراضی  است.

 در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: این قانون علاوه بر به خطر انداختن آزادی بیان و ترویج فضای یهودی ستیزی، کاملاً در تضاد با پیشرفتی است که همسایگان عراق  از طریق ایجاد ارتباط و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدست آورده اند و در نتیجه فرصت‌های جدید برای مردم در سراسر منطقه ایجاد کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است:  آمریکا همچنان یک شریک قوی و قاطع در حمایت از اسرائیل خواهد بود و از گسترش روابط آن  با همسایگان خود در راستای دستیابی به صلح و رفاه بیشتر برای همه حمایت خواهد کرد.

پارلمان عراق دیروز (پنجشنبه) با حضور ۲۷۵ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

پارلمان عراق بعد از تعدیل نام قانون «ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی» به «جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» آن را به تصویب رساند.

پس از تصویب این قانون، نمایندگان حاضر در پارلمان عراق شعار «نه به اسرائیل» سر دادند.

این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان ارایه شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مصون بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha