۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84769535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز لایروبی نهرهای طبیعی بخش اروندکنار آبادان اخذ شد

آبادان - ایرنا - بخشدار اروندکنار آبادان گفت: مجوز لایروبی ۴۵۰ هزار متر از نهرهای طبیعی بخش اروندکنار تا رودخانه اروندرود از ارگان‌های ذیصلاح اخذ و این طرح بزودی آغاز می شود.

صادق جلالی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تاکنون لایروبی نهر سنتی تا دژ و خاک‌ریزهای به جا مانده از دوران جنگ که از اروندرود فاصله دارند انجام شده که این امر باعث بازگشت گل و لای به نهرها شد.

وی افزود:با پیگیری انجام شده لایروبی سایر نهرها تا اروندرود انجام خواهد شد تا سرعت انتقال آب به نهرها با پدیده جزر و مد بیشتر شده و از رسوب گل‌ولای در بستر نهرهای طبیعی جلوگیری شود.

جلالی گفت:لایروبی نهرهای حوزه شهری و دهستان‌های منیوحی، نوآباد و قسمت باقی مانده دهستان نصار در دستور کار قرار گرفته و این کار به زودی آغاز خواهد شد.

بخشدار اروندکنار افزود:لایروبی نهرهای سنتی در حوزه شهری و روستاهای اروندکنار که تاکنون لایروبی نشده اند در اولویت قرار دارند و در تلاش هستیم حجم لایروبی را افزایش دهیم.

۷۴ نهر سنتی در اروندکنار کار آبیاری زمین های کشاورزی و نخلستان های منطقه را به صورت طبیعی با جزر و مد انجام می دهند.

نهرهای طبیعی اروندکنار آبادان که روزگاری چشم انداز زیبایی برای این منطقه بودند به دلیل لایروبی نشدن به گندابی تبدیل شده که بوی تعفن ناشی از فاضلاب و تخلیه زباله در آنها ، بهداشت و سلامت اهالی ساکن در اطراف آنها را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا حوزه شهری اروندکنار دارای ۱۳ نهر منشعب از اروندرود است که روزگاری علاوه بر زیبایی ، آبیاری نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه را برعهده داشتند که به نیزار تبدیل شده اند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha