به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: انجمن مهندسان مکانیک ایران، پایاننامه وحید پورریاحی دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه را بعنوان پایاننامه برتر سال ۱۴۰۰ انتخاب کرد.
این پایاننامه با عنوان"تاثیر پارامترهای هندسی یک ساختار ساندویچی با هسته لانهزنبوری آلومینیومی بر رفتار ارتعاشی آن" در جریان یک طرح پژوهشی برون دانشگاهی با سازمان فضایی ایران تعریف شده است.
ماهوارهها حین پرتاب دچار ارتعاشات شدید میشوند و معمولا بدنه آنها از ساختار ساندویچی شامل دو ورق آلومینیومی یا کامپوزیتی با یک هسته لانه زنبوری تشکیل شده است تا با کاهش وزن، استحکام لازم را در برابر بارهای مکانیکی و ارتعاشات داشته باشد.
از آنجا که حین فرآیند تولید لانه زنبوریهای آلومنیومی، تغییر برخی شاخصهای هندسی مانند تغییر ضخامت ورق مورد استفاده یا ضخامت و نوع چسب میتواند تاثیر قابل توجهی بر رفتار هسته داشته باشد، در این پایاننامه با بررسی تجربی و عددی این شاخصهای هندسی، روابط تئوری جدیدی برای محاسبه خواص مکانیکی ارائه و ارتعاشات عرضی صفحات ساندویچی با هسته لانهزنبوری بصورت عددی و تجربی مطالعه شده است.
دستاوردهای پژوهشی این پایاننامه در مجله "Journal of Sandwich Structures and Materials" با ضریب تاثیر(IF) ۵.۵ در سال ۲۰۲۲ و در قالب یک مقاله در کنفرانس بینالمللی آکوستیک و ارتعاشات در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است.
همکاری مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با آموزش و پرورش
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، عملیات مشترک این دانشگاه با اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ارتقای سطح مهارت آغاز شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه گسترش آموزشهای مهارتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ۲ تفاهمنامه همکاری در سالهای قبل با اداره کل آموزش و پرورش داشته و با توجه به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اخیر آن در باره سیاست های جدید دولت در حوزه اشتغال و مهارت لازم است دانشگاه تعامل بیشتری با این اداره کل داشته باشد تا آموزش عالی و آموزش و پرورش با قرار گرفتن در کنار یکدیگر بتوانند سیاست های تدوین شده در حوزه اشتغال را جامعه عمل بپوشانند.
بهزاد رضایی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش طبق برنامه ششم باید ۵۰ درصد به سمت کار و دانش و فنی و حرفهای سوق مییافت و ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی نیز به سمت آموزشهای مهارتی حرکت می کرد که حدود ۱۳ درصد آن محقق شده است اما در آموزش و پرورش در سال گذشته از حدود ۵۰ هزار دانش آموخته مقطع دیپلم حدود ۲۳ هزار یعنی نزدیک به حدود ۴۳ درصد به آموزشهای کار و دانش و فنی و حرفه ای سوق پیدا کردهاند.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات گسترش فرهنگ مهارت آموزی این است که در حوزه مشاوره و هدایت تحصیلی، بسیاری از هدایتگران و مشاوران آشنایی خوبی با نیازهای شغلی واقعی جامعه ندارند و این باعث شده دانشآموزان به سمت رشته های غیرمهارتی سوق پیدا کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با قرار گرفتن دانشگاه در کنار آموزش و پرورش خلاء موجود پُر شود و در زمینه گسترش فرهنگ مهارت و کم کردن دغدغه خانواده ها در حوزه اشتغال بتوانیم در کنار هم مُثمرثمر باشیم.
درخشش دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در رقابتهای ورزشی
پایگاه خبری روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، روز شنبه اعلام کرد: تیم تنیس دانشجویان پسر این دانشگاه در رقابتهای ۲ روزه مسابقات ورزشی منطقه ۶ دانشگاهها و موسسات عالی کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد به قهرمانی مسابقات دوبل و نایب قهرمانی تیمی رقابت های تنیس روی میز دست یافت.
دانشجویان پسر دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش تیمی رقابتهای تنیس موفق به کسب مقام دوم شدند و تیم دانشگاه کاشان در رقابت تیمی تنیس روی میز مقام اول را کسب کرد و مقام سوم نیز بطور مشترک به دانشگاه اصفهان و دانشگاه فرهنگیان رسید.
همچنین در مسابقات کاراته پسران از سری رقابتهای ورزشی منطقه ۶ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور که جمعه ۶ خرداد به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، تیم کاراته دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به کسب ۲ مدال طلا و نائب قهرمانی در بخش تیمی این مسابقات شد.
اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
نظر شما