از افزایش ۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس تا احیای دریاچه ارومیه با اعتبار هزار میلیاردی دولت

ایرنا- استان‌ها- خبرنگاران ایرنا امروز هشتم خردادماه سوژه‌های مختلفی را در استان‌ها پیگیری کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده به خوزستان، افزایش ۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس و آزاد سازی ۳۰۰ هکتار از سواحل هرمزگان اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  همچون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار ، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

خروجی استانی ایرنا امروز شاهد انتشار گزارش های با عناوین دولت سیزدهم و بارقه های امید برای راه اندازی بیمارستان شهریار،چراغ مرده تعاونی‌های مرزنشینی و سوسوی دوباره احیا در دولت سیزدهم

عادلانه سازی یارانه‌ها در مسیر درست،شیلات سبزوار خراسان رضوی گرفتار در تور محرومیت‌ها/ ایجاد صنایع تبدیلی ضروری است و افزایش جمعیت؛ پیش‌نیاز توسعه پایدار است.

استقبال شالیکاران مازندران به کشت ارقام پر محصول برنج ،احیای دریاچه ارومیه با اعتبار هزار میلیاردی دولت  و   سفر رییس جمهور و خبرهای خوش برای گشودن گره ترافیکی کرج و  نگاهی به هزینه‌ مسکن و خوراک در خانوارهای شهری و روستایی اصفهان از دیگر تولیدات ایرنا در بخش گزارش است.

 آخرین اخبار حادثه ریزش ساختمان متروپل و عملیات آواربرداری و یافتن قربانیان احتمالی حادثه در آبادان را نیز می توان در  پرونده خبری  و همچنین گزارش جمع بندی دفتر آبادان با عنوان متروپل و گزارش ۶ شبانه روز آواربرداری دنبال کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برای تسلای خاطر بازماندگان و ابلاغ پیام تسلیت و همدردی رییس جمهور به مردم و خانواده‌های مصیبت دیده حادثه متروپل امروز به آبادان سفر کرد و با حضور در محل حادثه گفت: این حادثه برای تمام مردم ایران یک اتفاق تلخ است و دولت به طور قطع کنار آسیب دیدگان این حادثه خواهد بود.

 انیسه خزعلی ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه بیان کرد: حامل پیام تسلیت رییس جمهور به مادران و همسران داغدار این حادثه غم انگیز هستم.

وی ادامه داد: این اطمینان را می‌دهیم که شخص رییس جمهور و دولت سیزدهم آمادگی حمایت‌ لازم از آسیب دیدگان این حادثه را دارد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
 

از افزایش ۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس تا احیای دریاچه ارومیه با اعتبار هزار میلیاردی دولت

تغییر رنگ کرونایی شهرها  ، شمار مبتلایان ، فوتی ها و بستری شدگان کرونایی و میزان واکسیناسیون نیز در تولیدات ایرنا پیگیری شد.

استان‌ها و رخدادهای مهم

با توجه به فعال بودن نمایندگی وزارت امور خارجه در چند استان این امر در لرستان هم محقق خواهد شد، این خبر را  نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و گفت: وزیر امور خارجه با تاسیس و راه اندازی نمایندگی این وزارتخانه در لرستان موافقت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: دیدار با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و برخی معاونان وی صورت گرفت و به نقش موثر و راهبردی تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لرستان تاکید شد. این مهم زمینه حضور گردشگران و سرمایه گذاران خارجی را در استان فراهم می کند و باعث شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

 استاندار فارس هم در دیدار با سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران بر تشکیل کمیته مشترک بین استان فارس و آفریقای جنوبی برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: همواره آفریقای جنوبی در کنار ایران بوده است و در مجامع بین المللی این حمایت ها مشهود است.

دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به تحریم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره آفریقای جنوبی در کنار ایران بوده و در مجامع بین المللی این حمایت ها مشهود  است. 

۳۰۰ هکتار از سواحل هرمزگان آزادسازی شده است عنوان خبری است که  رییس کل دادگستری هرمزگان آن را اعلام کرد.

مجتبی قهرمانی افزود: آزادسازی در مساحتی افزون بر ۳۰۰ هکتار برابر با ۶۰ کیلومتر از سواحل استان در کرانه های دریای عمان و خلیج فارس صورت گرفته و مرحله دوم آزادسازی سواحل در اختیار بخش خصوصی نیز آغاز شده است.

جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی هم شب گذشته در ارومیه برگزار شد و رییس کل گمرک کشور در این جلسه گفت: سه میلیون تن کالای اساسی در حال اجرای تشریفات گمرکی برای ورود به کشور است که کارهای مربوط را با سرعت و شدت زیاد انجام می‌دهیم.

علیرضا مقدسی افزود: هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی از بنادر و گمرکات کشور به مقصدهای مختلف داخلی، از گمرک ترخیص می‌شود.

قصرشیرین لرزید / گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند عنوان خبر در حوزه حوادث است که امروز در خروجی ایرنا شاهد آن بودیم.

این زمین لرزه به بزرگی چهار و چهار دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند و تنها دو دقیقه بعد زلزله دوم با چهار ریشتر به وقوع پیوست.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

در خبری از مرکز بوشهر به نقل از مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه پارس می خوانیم، با وجود تمامی چالش ها در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافت.

 خسرو افروزه افزود: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تولید، ارزش آفرینی، اشتغال، صادرات بسیار فراتر از اعداد و ارقام محقق شده است به گونه ای که با وجود تمامی چالش ها، میزان سرمایه گذاری ریالی در سال ۱۴۰۰ در این منطقه حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال و ارزی ۵۰۰ میلیون یورو بوده که بر این اساس سرمایه‌گذاری ریالی نسبت به رقم مشابه در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است‎‎.

خراسان رضوی هم در خبری از هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی مشهد به نقل از مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن، ملزومات و تجهیزات پزشکی با حفظ استانداردها و کیفیت مطلوب از اهداف کلان طرح عدالت و تعالی نظام سلامت کشور است.

دکتر علی نمکی افزود: با تاکید وزیر بهداشت بر برنامه محوری، شورای سیاست گذاری این وزارتخانه که با ۱۸ سال سابقه دارای نقاط قوت و ضعف بود با یک ترکیب، ساختار و ماموریت جدید با استفاده از ظرفیت فکری نخبگان و دانشمندان و کارشناسان احیا و احصا شد.

از افزایش ۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس تا احیای دریاچه ارومیه با اعتبار هزار میلیاردی دولت

رییس کل گمرک ایران هم سری به مهاباد زد و از مرز کیله سردشت بازدید کرد، علیرضا مقدسی در جریان این بازدید اظهار داشت که نقش مرز «کیله» سردشت در رونق صادرات کشور بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه این مرز می تواند نقش مهمی در رونق صادرات کشور ایفا کند، گفت: توسعه صادرات کالا به ویژه به شمال عراق، یکی از مهمترین نقش های این مرز در شمال غرب کشور است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور که برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیران کل امور مالیاتی استان به ایلام سفر کرده است، با تاکید بر سالم سازی اقتصاد و تلاش برای ایجاد ثبات در اقتصاد کشور گفت: تمام تلاش مجموعه سازمان امور مالیاتی توزیع عادلانه درآمدهاست.

 رحمان پلیمی اظهار داشت: پایدارترین منبع درآمد شهرداری‌های کشور، مربوط به پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده است و بدون این پرداختی‌ها، امکان اداره شهرداری‌ها سخت و غیرممکن خواهد بود.

گسترش مبادلات اقتصادی بوشهر با قطر مورد تاکید قرار گرفت عنوان خبری است که مرکز بوشهر از نشست استاندار و مدیران اقتصادی بوشهر با سفیر و معاونان سفارت ایران در قطر که  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد منتشر کرد.

 در این نشست علاوه بر گسترش ارتباطات اقتصادی، تجاری در باره حل مشکلات فعالان بازرگانی این استان در کشور قطر تبادل نظر شد.همچنین شماری از مدیران اقتصادی استان بوشهر ضمن بیان ظرفیت‌های اقتصادی این استان، آمادگی خود را برای همکاری اقتصادی با سفارت ایران در قطر اعلام کردند.

از افزایش ۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس تا احیای دریاچه ارومیه با اعتبار هزار میلیاردی دولت

از دیگر عناوین خبرهای منتشره در ایرنا می توان به نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در خراسان شمالی احداث می‌شود، مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز۳۶۵ هزار تن‌ گذشت ،۲.۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری گردشگری استان سمنان موافقت اصولی گرفت، حدود ۸۰ درصد ساخت و ساز در گیلان با تخلف همراه است و بیش از ۱۷ هکتار اراضی ملی در کردستان برای واگذاری تعیین تکلیف شد اشاره کرد.

۳ تالاب‌ بین‌المللی گلستان در معرض بحران خشکسالی است، شیراز از پیشنهاد خواهرخواندگی ژوهانسبورگ استقبال کرد، صدور مجوز مزرعه الگویی دریایی پرورش «صدف محار» درهرمزگان موافقت شد،

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عملیات ساخت محور زاهدان- خاش عناوین دیگر اخباری بود که در سایت استان‌های ایرنا قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha