یک هزار نوجوان استان مرکزی در اجرای طرح مشارکت اجتماعی همکاری دارند

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۱۴۰ نوجوان این استان در اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) همکاری دارند.

«محمد زیدوند» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف تقویت سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: دختران و پسران ۱۳ تا ۱۸ سال در محلات و مناطق مختلف استان انتخاب شده تا در اجرای این طرح همکاری  داشته باشند. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۵ نفر از کارشناسان بهزیستی استان در یک دوره آموزشی سه روزه مطالب مربوطه را فراگرفته و به عنوان تسهیلگر در این طرح مشارکت دارند.

زیدوند افزود: در این طرح نوجوانان آموزش را فرا می‌گیرند تا نسبت به آسیب‌های اجتماعی شناخت پیدا کنند و نگرش آنان در کارهای گروهی و برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی به عنوان عضو فعال اثربخش باشد.

وی اظهار داشت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح مانا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرا و در سال ۹۹ به دلیل بیماری کرونا متوقف شد و سال گذشته این طرح در شهرهای اراک، آشتیان، خمین، محلات، شازند، دلیجان، فراهان و کمیجان برای  ۷۲۵ نوجوان اجرا شد.

زیدوند با اشاره به اهمیت ویژه پیشگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی، افزود: غنی‌ سازی اوقات فراغت یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد، زیرا استفاده درست و بهینه از فرصت‌ها می‌تواند زمینه و بستر مناسب برای رشد و شکوفایی اجتماعی، جلوگیری از آسیب‌ها و حفظ نشاط و شادابی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم کند.

وی اظهار داشت: نوجوانان در این طرح مهارت‌های کار گروهی و مشارکتی را آموزش می‌بینند و به تقویت مهارت‌های اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس و افزایش قدرت خلاقیت می‌پردازند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: مهمترین رویکرد این طرح توجه به مقطع سنی نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های این سنین در مشارکت و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha