۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84770809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو در خراسان شمالی در ۲ ماه امسال به ۱۴ نفر جان دوباره بخشید

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سالجاری اعضای بدن چهار بیمار مرگ مغزی شده استان به ۱۴ نفر نیازمند عضو اهدا شد.

دکتر محمدرضا جمعه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است پارسال با توجه به شیوع کرونا تنها پنج مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است.

وی افزود: اهداکنندگان عضو در سالجاری دو خانم ۵۱ ساله و ۴۴ ساله و دو آقای ۴۹ و ۵۰ ساله بودند که با این اقدام خداپسندانه خود نجات بخش جان ۱۴ بیمار نیازمند اهدای عضو شدند.

جمعه زاده با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو، گفت: با همیاری ارگان‌های فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور بیش از ۲۵ هزار بیمار، چشم‌انتظار پیوند عضو هستند، افزود: افراد علاقه‌مند به این امر خداپسندانه می‌توانند با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ به جمع زندگی‌های ماندگار بپیوندند.

سال گذشته اعضای بدن ۵ بیمار مرگ مغزی در استان خراسان شمالی به ۲۳ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشیده بود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha