پایان ۱۲ سال چشم انتظاری؛ بیمارستان رازی ایلام در آستانه بهره‌برداری

ایلام - ایرنا - بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، مهم‌ترین طرح سلامت در حوزه درمان استان محسوب می‌شود که با گذشت ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن هم اکنون با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی و بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، با بهره‌برداری از بیمارستان ۳۷۶ (رازی) ایلام بسیاری از مشکلات و چالش‌های استان در زمینه خدمات درمانی رفع خواهد شد و زمان کمی تا راه‌اندازی آن باقی مانده است.

کلنگ بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام ۱۲ سال پیش به زمین زده شد و در این مدت طولانی با چالش‌های فراوانی مواجه بود، پروژه‌ای که قرار بود در کمترین زمان ممکن کمکی به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهروندان ایلامی باشد و مقصدی برای توریسم درمانی در کشور به حساب آید اما با وجود هزینه‌های میلیاردی این پروژه همچنان افتتاح نشد.

کارشناسان جانمایی این بیمارستان را نامناسب اعلام کردند حتی رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز این موضوع را تایید کرد اما اقدامات ایمنی، فنی و مهندسی آن را قابل قبول  دانست.

این بیمارستان قرار بود طی چهار سال به بهره برداری برسد اما با توجه به شرایط و مشکلات پیش آمده راه اندازی آن بسیار طولانی شد.

سال گذشته نیز قرار بود با وجود کمبود تجهیزات این بیمارستان افتتاح شود اما با اعتراض بسیاری مواجه شد و با دستور استاندار قرار شد این پروژه عظیم تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد.

از دیگر مشکلاتی که این بیمارستان بهمن ماه سال گذشته با آن مواجه شد آتش سوزی در زیرزمین و طبقه اول بود که خسارت های زیادی را به این پروژه وارد کرد.

وقوع این آتش سوزی و ارتفاع بالای بیمارستان یک تلنگر جدی به مسوولان برای لزوم تجهیز آتش نشانی ایلام به نردبان هیدرولیکی بود و کمبود امکانات در استان را آشکارتر ساخت.

یکی دیگر از چالش های پیش روی این پروژه، خط انتقال فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی ایلام بطول چهار و نیم کیلومتر و با قطر ۳۱۵ میلیمتر است که قرار شده است بزودی به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام نیز بر افتتاح این پروژه بعنوان یکی از مهم ترین پروژه های استان عنوان و تاکید کرد حداکثر تا پایان خرداد باید به بهره برداری برسد.

 با توجه به مشکلات فراوان در حوزه درمان ایلام و نبود بیمارستان مجهز با افتتاح این بیمارستان پس از ۱۲ سال بسیاری از مشکلات از جمله عدم سفر به شهرهای دیگر کاهش هزینه ها را نیز بدنبال دارد.

بیمارستان رازی ایلام باید تا پایان خردادماه به بهره برداری برسد

استاندار ایلام در این خصوص گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تا پایان خرداد باید افتتاح شود.

حسن بهرام نیا اظهار داشت: فاز نخست بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام بعنوان یکی از مهم ترین پروژه های استان حداکثر تا پایان خرداد باید به بهره برداری برسد.

وی با انتقاد از تاخیر سه هفته ای برای امضا و انعقاد قرارداد با آب و فاضلاب استان برای تکمیل بیمارستان اظهار داشت: این بیمارستان یکی طرح های استان محسوب می شود و تاخیر چند باره در تکمیل این پروژه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

بهرام نیا با تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام افزود: فاز نخست بیمارستان ۳۷۶ تخختوابی تا پایان خرداد باید افتتاح شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مشکل مالی برای تکمیل فاز نخست بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام وجود ندارد، تاکید کرد: چنانچه فاز نخست طبق زمانبندی تعیین شده به بهره برداری برسد برای تکمیل دیگر فازها متناسب با نیاز تلاش خواهیم کرد.

بهرام نیا اضافه کرد: به علت آتش سوزی و دیگر مشکلات از جمله نبود تجهیزات افتتاح این مجموعه به تاخیر افتاد و تلاش داریم در اسرع وقت و حداکثر تا پایان خرداد فاز نخست این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: طی بازدیدی که از روند کار انجام شد، مقرر شد مابقی فازهای این مجموعه متناسب با اعتبارات و نیروهای مورد نیاز به بهره برداری برسد.

طرح انتقال فاضلاب بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام بزودی بهره برداری می شود

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان ایلام نیز در خصوص انتقال فاضلاب این بیمارستان گفت: طرح انتقال فاضلاب بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی بانگنجاب ایلام در آینده نزدیک به بهره برداری و وارد مدار می شود.

محمد پیرباوه پور اظهار داشت: پروژه خط انتقال فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی ایلام بطول چهار و نیم کیلومتر و با قطر ۳۱۵ میلیمتر از جنس پلی اتیلن کارو گیت در حال اجراست.

وی افزود: طی چند هفته آینده، خط فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی ایلام قابلیت اتصال به شبکه را دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان ایلام یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شهری فقط برای تصفیه فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده و از لحاظ مهندسی و اصول تصفیه فاضلاب بیمارستان کیفیتش با فاضلاب خانگی متفاوت است.

پیرباوه پور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید قبل از وارد کردن فاضلاب تولیدی، نسبت به انجام فرآیند پیش تصفیه اقدام کند تا سطح کیفی پساب به سطح کیفی فاضلاب خانگی برسد و در روند تصفیه فاضلاب خانگی در محل تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام اختلالی ایجاد نکند.

فاز اول بیمارستان رازی بزودی افتتاح می شود

مدیر بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام نیز در خصوص تجهیزات و پیشرفت فیزیکی این بیمارستان گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت مواج نشدن با مشکل غیرمترقبه بزودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

علی محمد زاده اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های لازم برای افتتاح فاز نخست این بیمارستان تمام تلاش مسوولان افتتاح بموقع این پروژه است.

وی افزود: اعتبار این فاز نخست این پروژه عظیم با ضریب تعدیل با توجه به این مدت طولانی  حدود یک هزار میلیارد تومان است و اعتبار برای فاز دوم ان نیز بسیار سنگین و نیامند تامین اعتبار می باشد.

محمدزاده ادامه داد: تجهیزات ساختمانی این پروژه نیز به تجهیزات زیرساختی و درمانی تقسیم می شود که تامین آب، برق، فاضلاب و گاز ازجمله این تجهیات زیرساختی است و در حال انجام است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام یادآور شد: تجهیزات درمانی نیز شامل دستگاه های بیمارستان از جمله آزمایشگاه،داروخانه و آی سی یو است که ثبت سفارش و تامین اعتبار شده اند و در حال انجام هستند.

محمدزاده به طراحی قدیمی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به قدیمی بودن طراحی بیمارستان رازی  دستگاه های نظیری از جمله دستگاه سی تی اسکن بدلیل مدرن بودن باید از نظر فنی جانمایی آنها تغییر یابد  و این کار نیز تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص  فاز بعدی بیمارستان  افزود: فاز بعدی بیمارستان و پرهزینه ترین بخش از جمله تجهیز و راه اندازی اتاق جراحی ۹ گانه و درمانگاه  است که سنگین ترین بخش و نیازمند تامین اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در ۶۵ هزار مترمربع در حال حاضر دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

گروه اخبار استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی برای پیگیری اجرای طرح‌های نیمه تمام در کشور پرونده خبری عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام را تشکیل داده است؛ برای آگاهی از مهمترین طرح های در دست اجرا و میزان پیشرفت آنها را می توانید این پرونده را دنبال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha